הכל מתחיל בבסיס. תשתית יציבה עם קונספט ברור ותוכנית עסקית ארוכת טווח יאפשרו למועדון הלקוחות שלכם להתפתח לכיוונים הנכונים תוך שמירה על מינוף נכון, קומה אחרי קומה.
הקמת מועדוני לקוחות אינה פרויקט שנעשה בחופזה ותוך כדי תנועה או מתוך הצורך השטחי "להיות" או לתת מענה ללקוחות.
יש לתת למועדון הלקוחות את הכבוד המגיע לו. בכל זאת, מדובר בפעילות מורכבת המלווה בחשיבה מעמיקה, מומחיות וידע רב, ליווי מקצועי שבכוחות משולבים יובילו את מועדון הלקוחות שלכם להצלחה המתבקשת, הנבת רווחים ומימוש הפוטנציאל.
במאמר זה נאפיין ונגדיר את החשיבה האסטרטגית והשלבים המומלצים בתכנון והקמת מועדוני לקוחות. דרך מושכלת היוצרת מועדון לקוחות חכם ואפקטיבי יותר.
אפקט העדר עובד גם בעולם מועדוני הלקוחות. לכל המתחרים או העסקים בסביבה יש מועדוןוגם אתם רוצים אחד, אבל מדוע אתם זקוקים למועדון? חוץ מלהיות שם, יש סיבות רבות להקמת מועדון כמו הענקת ערך מוסף, אמצעי תקשורת, שימור לקוחות, גיוס לקוחות חדשים,קידום מכירות, שיווק ופרסום ועוד. הגדירו את מטרות העל של המועדון ומה תרצו להשיג באופן קונקרטי, לא רק מיתוג וחיזוק מערכת היחסים עם הלקוח. תוכלו להגדיר את מטרות המועדון גם מבחינה מספרית, למשל, לאיזה רווח באיזה סיגמנט תרצו להגיע בתקופה מוגדרת וכדומה.
הלקוחות שלכם הם עולם רחב, שכשתחלקו אותם לסיגמנטים תבינו כמה הם ייחודיים, כשלכל אחד מהם יש העדפות קניות אחרות, אך כמובן שניתן לחלק אותם לקבוצות ממוקדות יותר על פי מכנה משותף כמו למשל, מקום מגורים, לקוחות נאמנים, לקוחות נוטשים, לקוחות בעלי העדפה ברור למותג מסויים מבין מוצרי החברה. האם ברצונכם ליצור מועדון לקוחות כולל ולנהל אותו בצורה אישית או שאתם מתכננים הקמת מועדון לקוחות לקהל יעד פנימי(ספקים, זכיינים), קהל יעד כמו אדריכלים או מעצבים, שגרירי מותג, לקוחות VIP? איןמניעה לתכנן מספר מועדונים שיפעלו במקביל בו זמנית, אבל חשוב להפריד בין הלקוחותשלכם כדי להבין טוב יותר מי הם ומה לתת להם כדי לייצר עמם תקשורת אפקטיבית.
בעת הקמת ואפיון מועדון לקוחות מומלץ לבדוק האם נדרשת תוכנית נאמנות ואם כן, מאיזו סוג. ברור המקרים תרצו בתוכנית נאמנות, כיוון שבשוק התחרותי, נאמנות היא ערך חשובועם זאת קשה להשגה. תוכנית נאמנות המיועדת ליצירת "לקוחות מתמידים", שפועלת בשיטת צבירת הטבות או כוכבים יכולה להשיג מהלקוח את התוצאה הרצויה, חזרתולחנויות, קנייה שיטתית ועקביות.
אחת ההחלטות האסטרטגיות החשובות ביותר בעת הקמת מועדון לקוחות היא האם המועדון יעלה כסף ומה הוא ייתן ללקוח בתמורה לתשלום. מרבית המועדונים העכשוויים שפועלים בשוק הינם מועדונים בתשלום, בין אם מדובר בתשלום חד שנתי או תשלום "לכל החיים", לקוחות מעריכים יותר כשהם משלמים כסף למועדון ואתם תוכלו להעניק להם תועלת משתלמת יותר אם הם יממנו את חברותם במועדון ולכן, אם למועדון יש ייחוד או קהל צרכנים רחבוהוא מציע הטבות ייחודיות ומשתלמות היא לגבות תשלום עבור החברות במועדון.
התחרות בין מועדוני לקוחות היא גבוהה ומספיק שלרשת מתחרה יש מועדון לקוחות, כבר יש לכם תחרות על ההצטרפות למועדון לקוחות בתשלום. לא כל הלקוחות ממהרים להצטרף למועדוני לקוחות בתשלום, במיוחד כשיש שתי רשתות דומות המציעות להם חברות בתשלום ולכן, יש למצוא את היתרון היחסי שלכם לעומת המתחרים. כמו למשל, מועדון קונספט שעורך ימי תוכן, הטבות ייחודיות משתלמות יותר מהמועדון המתחרה, הנחות לפי העדפות רכישה ועוד.
חשוב לאפיין מראש את הפעילות השיווקית שתלווה ותגבה את פעילות מועדון הלקוחות. כדי לפנות לקהל היעד ולהגיע לכל מי שמוגדר תחת קהל היעד, כדאי להשתמש הן באתר החברה, בדיוורים, בסמסים, בדף הפייסבוק, ערוצי תקשורת הפועלים בסינרגיה ומחזקים זה את זה.כמו כן, לאחר שאופיינה השפה, כיצד לתקשר עם הלקוח, באיזה מילים להשתמש ואיך להעביראת חווית המועדון וכדומה, חשוב לשמור על שפה אחידה בכל הערוצים.
הטכנולוגיה הינה הפלטפורמה לניהול נכון של מועדון הלקוחות ומהווה גורם חשובבתפעולו ובהצלחתו. חשוב לבחור מערכת CRM המותאמת לצרכיהעסק המאפשרת ניהול בזמן אמת, פילוח ממוקד של נתונים, דיוורים, סטטיסטיקות, כדי שתוכלו לבצע ניתוח חכם של המידע המתקבל, הפעלה חכמה בהתאם לפילוח המבוקש:
● לקוחות פעילים
● לקוחות לא פעילים
● פעילים "כבדים"
● נוטשים
● לקוחות לפני נטישה
● ועוד המון אפשרויות כתלות בסוג העסק.
בדקו כמה עולה לכם הטכנולוגיה, כיצד אפשר להוזיל עלויות מבלי לפגוע באיכות ניהול המועדון, השוו בין גרסאות וטכנולוגיות עד שתגיעו למערכת הנכונה עבורכם.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link