מגזין לשיווק דיגיטלי
מיתוג אתרים

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

עבירות בדואר האלקטרוני

כאשר אנו חושבים על המונח "עבירות", האסוציאציה הראשונית שלנו עשויה להיות גניבה, זיוף או אלימות מילולית ופיזית. אך כיום, מאז כניסתו של חוק הספאם לתוקף בשנת 2008 בו נקבע כי אין לשלוח פרסומות באימייל ללא הסכמת הנמען, אנו צריכים להתייחס גם לעבירות הדואר האלקטרוני: מה מותר לנו ומה אסור לנו לעשות בעת שליחת דיוור אלקטרוני, וכיצד נשנה את תפיסתנו ונתייחס לדיוורים האלקטרונים כמה שעשוי להיות עבירה ועילה לתביעה משפטית? כל זאת, להלן:

ברוב של 27 חברי כנסת וללא כל מתנגדים או נמנעים, אושר בשנת 2008 החוק למניעת שליחת הודעות דרך מיילים וSMSים ללא אישור מפורש מהנמען (הלקוח), ומבלי שהשאיר עדות כלשהיא לכך שהוא מעוניין לקבל מידע ופרסומות מהמפרסמים. כלומר: גם אם יש בידכם דאטה בייס מפולח ומרשים הכולל עשרות אלפי כתובות מייל, במידה ולא קיבלתם אישור מפורש לשלוח אליהן פרסומות ומידע – הן שוות כקליפת השום ואף עשויות להוות עילה לתביעה. במידה ושלחתם פרסומת, עליכם תמיד לכתוב בשורת נושא הדיוור את המילה "פרסומת" בסוגריים, שורת נושא לדוגמא: עשרות מוצרים בחמישים אחוז הנחה! (פרסומת) זוהי הצורה התקינה לשליחה מאז כניסתו של חוק הספאם לתוקף.

גם אם שלחתם ללקוח פוטנציאלי שאישר לכם בעבר קבלת פרסומות ומידע וכעת הוא מתחרט, ומבקש מכם להסיר את כתובתו – אתם מחויבים ע"פ חוק לא לשלוח לו יותר שום דבר עד אשר יאשר בשנית את קבלת הדואר מכם. מאות תביעות בנושאי הטרדה, חדירה לפרטיות ואי ציות לחוק הספאם הגיעו לבתי המשפט בשנים האחרונות, כך שבאמת אין צורך להטריד אף אחד ולהסתבך עם בתי משפט ומתן פיצויים למי שצולקה נפשו מהפרסומת ששלחתם לו. כך למשל זכתה אזרחית מן השורה ב10000 ₪ לאחר שהוכיחה כי נשלח אליה דואר זבל מגוף מסחרי ללא רשותה.
 

אז מהי הצורה התקינה לשליחת פרסומות בדואר ובSMSים כיום:

1. להתייעץ תמיד עם חברה מקצועית המתמחה בשיווק אלקטרוני ודיגיטלי כמו 2link לפני שליחת דיוור אלקטרוני ולא לעשות זאת לבד אלא בלית ברירה.

2. לא לשכוח לשים את המילה "פרסומת" בשורת הנושא של כל דיוור.

3. לשים בכל דיוור לינק שיאפשר הסרה מידית של הלקוח מרשימת התפוצה.

4. לעדכן לפני כל שליחת דיוור אלקטרוני או מסרון SMS את רשימת ההסרות – קרי, את מי שאסר עליכם לשלוח לו פרסומת או ליצור עמו קשר.

5. לא לשלוח יותר מהודעה אחת או שתיים בשבוע, זה מעיק על הלקוחות ומגדיל את הסיכויים שהם ירצו להסיר את עצמם מרשימת התפוצה.

6. לכבד את זכותו של כל אדם לפרטיותו ובשום אופן לא לשלוח שוב פרסומת למי שאסר עליכם לעשות זאת.

7. ליצור דאטה בייס איכותי וגדול ככל האפשר בכדי שגם אם יהיו כמה בקשות להסרה – עדיין תהיה לכם רשימת לקוחות מכובדת שמעוניינת לשמוע מכם ולקבל פרסומות.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link