10 עובדות על מערכות CRM שאנשים אינם מודעים אליהם
רכישת מערכת CRM היא מהלך קריטי למערך שיווק או שירות. אפשר לומר שמערכת כזו היא מהפכה אבל למטבע שני צדדים: המערכת הנכונה יכולה להביא לצמיחה ושיפור בשיעור של20% ויותר בתוצאות. בחירה שגויה של מערכת או הטמעה לקוייה יכולה להביא לאובדן כוח אדם חשוב, להוצאות גדולות ולהפסד מכירות.
עובדות חשובות, שנסתרות ממקבלי החלטות רבים
- רוב החברות שמפתחות מערכות CRM פיתחו בתחילת דרכן תוכנות אחרות לגמרי כמו הנהלת חשבונות או ייצור תפעול.
- ההגדרה של CRM היא "ניהול מערכת יחסים עם לקוחות"
- רוב מערכות ה-CRM פותחו כדי להגדיל את "נתח הלקוח" של חברות תוכנה ולא כדי להביא פיתרון אמיתי וכולל לניהול מערכת יחסים עם לקוחות עובדה רוב מערכות ה-CRM חייבות להתממשק למערכות אחרות כדי לתת פתרון מלא.
- בניגוד לכספים או ייצור הדבר היחיד שמאפיין מערכת יחסים הוא שהיא דינאמית מפתיעה ומשתנה כל הזמן.
- ב- CRM בדרך כלל רק מחסן הנתונים שלCRM הוא דינאמי (אפשר להגדיר לשנות ולהציג שדות)
- רוב תוכנות ה-CRM לא מתמודדות עם העובדה שתהליך מכירות הוא לא צפוי ומשתנה כל הזמן הן פועלות כמו מחסן נתונים בלבד ולא מנהלות תהליכים
- יש שלש שאלות פשוטות שבאמצעותן ניתן לאבחן אם ה-CRM מנהל תהליך או שהוא עוד מחסן ממוחשב (אפרט בפרק הבא)
- רוב מערכות ה- CRM עולות בפועל בין פי ארבע לפי שש מהעלות שסוכמה בעת סגירת העסקה עם ספק ה-CRM (מחקרים בעולם מראים שהעלות האמיתית של CRM יכולה להגיע אפילו ל- 18,000$ ! לעמדה)
- רוב ההשקעה הכספית מתבצעת רק אחרי שהלקוח קנה ושילם ורק השלב הראשון של ההטמעה (בסלנג אנו קוראים לזה שיטת המטריה.
- רוב ההוצאה נובעת מכך שעל הארגון לגשר על הפער האדיר בין האפיון התיאורטי (גם שם משלמים המון בשעות ניהול) לצרכים האמיתיים.
- המפתח להצלחה של הטמעת מערכת ה- CRM ולמעשה להחזר ההשקעה בתוכנה, הוא קליטתה אצל משתמש הקצה (בעיקר מערך המכירות).
- רוב משתמשי הקצה, מתנגדים לשימוש ב-CRM.
הם מתייחסים ל – CRM, בדיוק כמו שהנוגדנים בגוף האדם, מתייחסים לאיבר מושתל: כאל גוף זר שצריך לדחות אותו החוצה כדי לשרוד.
- רוב מערכות ה-CRM לא זוכות לרמת שימוש גבוה: פחות מ- 50% מהמשתמשים הפוטנציאליים בארגון, משתמשים בפועל.
כלומר, יותר מחצי מהמעובדים שצריכים לעבוד עם ה-CRM "מפתחים נוגדנים לתוכנה" ולא משתמשים בה.
- רמת שימוש גבוהה: שמעל ל-80% חוסכת השקעות באכיפת שימוש, פיתוחים נוספים או הדרכה.
- על ידי הכנה נכונה של הארגון, תוך מיקוד מיוחד במשתמשי הקצה, ניתן להשיג הטמעה מוצלחת ורמת שימוש גבוהה ב- CRM, תוך זמן קצר מתחילת הטמעה עד חודשיים.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link