לתאום פגישה

הסיבות הנפוצות בעולם לכשלון של אתרים- בניית אתרים מנצחים

תאריך העלאת המאמר: 11.11.2019

מרבית בעלי העסקים סבורים כי לאחר הקמת אתר האינטרנט, יגיעו לקוחות חדשים לאתר, בהמוניהם.  יש מגוון סיבות לכך שלאתר אין מספיק תנועה/פניות/מכירות. ניתן להימנע מכך, בתכנון נכון.

להלן הסיבות הנפוצות בעולם לכשלונם של אתרים:

  1.  אין אסטרטגיה

איש אינו רוצה שהאתר שלו ייכשל, אך מחסור בתכנית הינו מתכון בדוק להתרסקות. כל אתר זקוק לאסטרטגיה, מכיוון שאתר הוא כלי שיווקי. על מנת להשיג תנועה ומבקרים חוזרים, צריכה להיות אג'נדה שיווקית הקשורה לעיצוב ולפריסה. יש להגדיר את קהלי המטרה- אל מי רוצים להגיע? איך תגיע אליהם? איך יוצרים מבקרים נאמנים וחוזרים

הפתרון- להכין תוכנית אסטרטגית, שתכלול את קהלי היעד, אופן השיווק, המטרות והיעדים

  1.  שימושיות- חווית משתמש לא טובה

כשאנשים מחפשים מידע זמן רב מדי, או לא יכולים לבצע פעולות באופן עצמאי, חווית המשתמש נפגמת.

חוויות משתמש מתסכלת יכולה לנבוע מגורמים כגון:

תפריטי ניווט לא ברורים

מחסור באלמנטים לחיצים,או חוסר סימון שלהם

תכנים לא מעודכנים

לינקים שבורים

הידעת ש 80% מהמשתמשים קונים אצל מתחרה, לאחר שעברו חווית משתמש לא טובה? לכן אין זה מפתיע שהשימושיות היא אחת הסיבות העיקריות לכישלון באתר.

פתרון- אם ברצונך להפוך את אתר האינטרנט שלך לידידותי למשתמש, בצע מחקר שימושיות- בקש מאנשים לגלוש באתר. עקוב אחר פעולותיהם ותגובותיהם כאשר הם מנסים להשלים את המשימה, בקש משוב על מראה האתר הפונקציונליות והקשיים שעלו במהלך ביצוע פעולות. בשלב הבא, נתח את המשובים וחפש קווי דמיון. לדוגמא, האם כמעט כולם העירו על האופן בו היה קשה לקרוא את הטקסט, בגלל צבעו? או האם הם הזכירו שהניווט היה לא אינטואיטיבי?

  1. לא ידידותי לנייד-

החל מ- 2016, יותר אנשים גולשים מהנייד, בהשוואה לדסקטופ. אתרים שאינם מותאמים לטלפונים ניידים, פשוט אינם רלוונטיים. הם מאלצים את הגולשים לשנות גדלים של דפים, לסובב את המסכים ועוד מגוון פעולות, שמקשות עליהם את פעולת הגלישה.

הפתרון- בעת בנייה של אתר חדש או עדכון של אתר קיים, וודאו כי האתר ידידותי למשתמש בכל סוגי הרזולוציות.

  1. עיצוב לא טוב או לא מעודכן-

 העיצוב של אתר צריך להיות נעים, לא עמוס מדי, לאפשר לגולש להגיע למידע במינימום קליקים ולשקף את המטרות של העסק. אתר שאינו מעודכן מבחינה עיצובית, יתפרש כעסק לא מעודכן ועשוי להבריח לקוחות למתחרים שלך.

פתרון-העיצוב של אתר האינטרנט שלך צריך, בראש ובראשונה להתחבר לקהל היעד שלך. בצע בדיקה מה המתחרים שלך עושים וכיצד תוכל לעשות זאת טוב יותר.

  1. אנשי מקצוע לא מוסמכים-

כמעט לכל אחד מאיתנו, יש שכן/חבר שלמד בניית אתרים כתחביב ומציע לבנות לך אתר במחיר שווה לכל נפש.

בדומה לתחום בנייה ושיפוץ בתים (קבלנים), אם האתר שלך לא נבנה על ידי אנשי מקצוע, זה ישתקף בויזואליות של האתר וכן בתוצאות העסקיות, שכן "הזול יצא יקר".

פתרון- לפני שתבחר ספק, וודא כי למעצב/ת יש את הנסיון המקצועי והמלצות מלקוחות קיימים. כדאי לוודא שהעיצוב של האתר יהיה מודרני, יתאים ליעדים העסקיים שלך, יתחבר לקהל היעד שלך ויכיל הנעה ברורה לפעולה.

  1. האתר לא מותאם לגוגל, קרי תשתית ה SEO אינה טובה.

אפילו אתר מעוצב לעילא, עשוי להיכשל, ללא אופטימיזציית חיפוש. תהליך איתור עסק מתחיל בחיפוש בגוגל. במידה ולא ניתן למצוא את האתר שלך, המבקרים לא יגיעו אליו.

פתרון- עליך לוודא שהאתר שלך כולל תשתית ל SEO, שניתן להגדיר בה: מילות מפתח, כותרות, מטא טאגס וכיוב'...

  1. טעינה איטית

אם האתר שלך נטען לאט, הוא יתסכל את המבקרים ויגרום להם לנטוש. לרשוך עומדות כ 3-4 שניות לתפוס את תשומת ליבו של המבקר, מה שהופך את מהירות טעינת הדף שלך לחיונית.

סיבות אפשריות לאתר אינטרנט איטי:

לא ידידותי לנייד

תמונות כבדות מדי

קבצים שלא דחסו אותם

שרת איטי

פתרון- יש לבצע בדיקת מהירות באתר שלך, כדי לזהות בעיות ולטפל בהן

https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/

  1. אין הנעה לפעולה-

חשוב לרגע מה הפעולה שהיית רוצה שהגולש יבצע? מילוי טופס/בקשת מידע/קנייה?

קריאה לפעולה יכולה להיות כפתור המקשר לטופס, טקסט מודגש או תמונה פרסומית גדולה המבהיר לגולש מה עליו לעשות.

פתרון- זהה מהי הפעולה שתרצה שהגולש יעשה ושלב אותו בדפי האינטרנט שלך. התמקד בקריאה לפעולה אחת בעמוד, כדי להגדיל את ההמרות שלך.

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link