מגזין לשיווק דיגיטלי
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

הכל אודות הנגשת אתרי אינטרנט

בעלי עסק רבים אינם מודעים לעובדה שיש תכנים שחייבים להיות מותאמים לבעלי מוגבלויות וכך גם אתרים מסוימים. חוק חדש המבטיח שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות יצא לאחרונה בישראל, ועל כל בעל עסק לדעת בדיוק מה הוא טומן בחובו, מה צריך לעשות, ומהי בכלל נגישות אינטרנטית? כל זאת במאמר שלפניכם:

מהי תקנת הנגישות:

תקנת הנגישות החדשה מתייחסת לעובדה כי לכל בעל מוגבלות יש את הזכות לנהל חיים עצמאיים, ליהנות מתכנים אינטרנטיים ולקבל שירות בבתי העסק בנוחות וביעילות כאחד האדם.
האופן שבו נמסר מידע ותוכן באינטרנט צריך להיות מותאם גם הוא לבעלי מוגבלויות.
לכן ע"פ התקנה החדשה שיצאה בישראל לאחרונה, על האתרים המספקים מידע לציבור הרחב לעבור התאמות לאנשים עם מוגבלויות כגון: דיסלקציה, ליקויי ראייה, מוגבלות פיזית המקשה להזיז את הגפיים ואת העכבר וכו'.
 

להלן דוגמאות להנחיות על פיהן מותאמים אתרים לאנשים עם מוגבלות:

• משתמש עיוור עושה שימוש בתוכנה שיש ביכולתה להקריא מידע מהמחשב. כאשר הוא גולש באתר הוא יוכל לקרוא את כל הטקסטים בסדר הגיוני (קריטריון 1.3.2), לקבל תיאור של מידע המצוי בתמונות (קריטריון 1.1.1), לזהות כותרות וקישורים (קריטריון 1.3.1) ולהיות מסוגל להפעיל את כל מה שיש באתר כגון קישורים, טפסים, כפתורים (קריטריונים 2.1.1, 2.1.2).
התאמות אלו דורשות ברובן כתיבת קודים תקניים לדפיפ המופיעים באתר ומתן מידע חלופי לתמונות, אנימציות ומולטימדיות שונות.
• גולש שבעקבות המוגבלות שלו אינו יכול להפעיל עכבר - יוכל לנווט בין הדפים באתר ולבצע פעולות באמצעות פקודות הניתנות דרך המקלדת (קריטריונים 2.1.1, 2.1.2, 2.4.3, 2.4.7).
• הטקסט באתר יהיה בצבע בולט יחסית לרקע, כך שיתאפשר לאנשים שראייתם לקויה לקרוא את הכתוב (קריטריון 1.4.6)
• אנשים עם לקויות שמיעה יוכלו לקבל את המידע המילולי הנמסר בסרטי וידאו שבאתר, על ידי הוספת כתוביות לסרטונים וכו'.
 

מי חייב בהתאמת התכנים לבעלי מוגבלויות:

מדובר בעיקר באתרים המעניקים שירות לציבור הרחב או בשירות המסופק רק דרך האינטרנט (לדוגמה מכירת כרטיסים בקולנוע או שינויי שעות הקרנה, בירור יתרה בבנק או מצב כרטיס האשראי).
בעיקרון כל שירות או מידע שירותי הפתוח לציבור דרך האינרנט – צריך להיות נגיש גם לבעלי המוגבלויות.
טוב לדעת וחשוב לזכור כי אתרים פרטיים אינם חייבים בהתאמת התכנים. לדוגמה, אתר המפרסם מאמרי דעה אודות ספרים אינו חייב בהתאמת תכנים כמו אתר אודות מכון פסיכולוגי, אתר בית של בי"ח, אתר חברת החשמל וכו'.
בעל השירות או מחזיק השירות בפועל הוא האחראי ע"פ החוק להתאמת התכנים, לכן במידה ומישהו אחר כותב ומזין את התוכן עבורכם – עליכם להזהיר אותו מראש ולדאוג להנגשת האתר באמצעות הלינק הזה.
 

מי עוד חייב בהתאמת תכנים:

עם התקדמות הטכנולוגיה מתקדם גם הצורך להתאים אמצעים חדשניים נוספים לבעלי מוגבלויות, למשל: אפליקציות, מסמכים, דפים ברשת וכו', קחו זאת בחשבון.

שמרו על שוויון זכויות בין כל הגולשים שלכם ואל תשכחו להנגיש את אתר הבית של בית העסק שלכם – זכרו כי גם בעלי מוגבלויות זכאים לגלישה נוחה וכי הם מהווים קהל לקוחות פוטנציאלי שווה ערך לא פחות מאחרים!

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link