לתאום פגישה

איך לקדם את מועדון הלקוחות שלכם באינטרנט ?

תאריך העלאת המאמר: 23.02.2014

 

איך לקדם את מועדון הלקוחות שלכם באינטרנט:

איך שלא תסתכלו על זה, העידן הוירטואלי מינף את הפעילות השיווקית של מועדוני הלקוחות בארץ ובעולם. אם בעבר מלאכת הגיוס של לקוחות למועדוני לקוחות התבצעה בצורה פרונטאלית, בעיקר בעמדות המכירה במעמד הקנייה, באמצעות חלוקת ברושורים או דרך תסריטי שיחה ששוננו למוכרים ובדרך זו לעיתים החטיאו את המטרה, הרי שכיום אין יותר צורך בתיווך.
המידע חשוף, נגיש ועדכני וכך גם הרישום ידידותי למשתמש ומוכר את עצמו.
בהקלקת כפתור זריזה לקוח פוטנציאלי יכול להצטרף באופן מיידי למועדון הלקוחות, בין אם ההצטרפות אינה בתשלום ובין אם הוא משלם סכום סמלי עבור ההצטרפות או חידוש החברות (וכאם נכנסת לפעולה המסלקה של אתר האינטרנט שנדרשת במקרים אלה).
דפי נחיתה, אתרי חברה, רשתות חברתיות – כל אלה פתחו ערוץ תקשורת נוסף עם לקוחות ועל ידי מספר פעולות פשוטות, המוצעות בעלויות שונות, ניתן לחזר אחרי מצטרפים פוטנציאליים ולהגדיל את מעגל הלקוחות של המועדון.
לפניכם טיפים לשימוש מושכל בכלים שימושיים באינטרנט לקידום מועדון הלקוחות וגיוס חברים חדשים:

 

דף ייעודי באתר החברה:

חשוב מאוד להטמיע באתר החברה דף ייעודי תחת הכותרת "רישום למועדון הלקוחות שלנו" או "מועדון לקוחות". זוהי הדרך לעורר מודעות בקרב גולשים שהגיעו באופן מכוון או אקראי לאתר. הדף הייעודי של מועדון הלקוחות חייב להיות אטרקטיבי ולתאר בצורה שיווקית את פעילות המועדון, אופן הרישום ותועלת ההצטרפות וכמובן, לכלול טופס רישום בו מתבקש הנרשם למלא את כל הפרטים הרלוונטיים לרישום.
מומלץ שהרישום יהיה ישיר ואוטומאטי ולא יחייב את נציגי השירות של החברה לחזור לנרשם, אלא אם כן חסרים פרטים חיוניים להשלמת הרישום. בנוסף, לאחר הרישום חשוב לשגר הודעה שהרישום עבר בהצלחה ישירות לתיבת המייל של הנרשם וכך לאשר את רישומו. בתהליך הרישום כדאי לכלול גם התחייבות של הנרשם לקבל חומר שיווקי מהחברה וכך להשיג ממנו אישור להצטרפות למועדון ואישור על קבלת חומר שיווקי כמו ניוזלטרים, שהינם חלק בלתי נפרד מפעילות התוכן השיווקי של מועדון הלקוחות.
לאחר הרישום למועדון באינטרנט חשוב להניע את החברים לעמדות המכירה ולשלוח להם במייל הטבה למימוש בסניפים וכך כשהם מגיעים לקבל את כרטיס המועדון הם גם זכאים להטבה ייחודית לתחילת החברות.
בנוסף, כדאי מאוד לשלב אפליקציה בטופס הרישום של "שלח לחבר" או "המלץ לחבר" כך שכל נרשם יכול להביא בעקבותיו נרשמים נוספים. ניתן לתמרץ את הרישום בהטבה : כל ממליץ של 10 נרשמים למועדון החברים שיזינו את פרטיו ושמו כממליץ יזכה בהטבה מתנת החברה.
כדי להבטיח נאמנות של ממליצים, ניתן להשיק הטבה כזאת לחברים נאמנים שכבר התנסו במועדון הלקוחות והיו אקטיביים ולהציע להם, בתור שגרירי המועדון, להפיץ את הבשורה ולקבל הטבה המותאמת לצרכיהם (המבוססת על סל הקניות שלהם או דפוסי הרכישה שלהם). בדרך זו תבטיחו המלצה אמיתית מכל הלב של מי שמכירים את המועדון, פעילים בו ונאמנים אליו, ולא רק מתוך מניע לקבל פרס. ניתן לייצר פנייה ממוקדת דרך ניוזלטר ייעודי לחברים ולתגמל על פעילות זו רק לקוחות נאמנים עם ותק או פעילות ניכרת במועדון הלקוחות.

קידום אורגני או ממומן של דף הרישום:

אם תקצו קטגוריה נפרדת למועדון הלקוחות ותבליטו אותה באתר ותשבצו את המילים מועדון הלקוחות בתוך הדף ותקשרו במילים מועדון לקוחות לינקים בשלל אתרים תוכלו גם לקדם את הדף שלכם של רישום למועדון הלקוחות במנוע החיפוש של גוגל.
במידה ואתם משקיעים בפעילות של קידום אתר שווה לשקול קידום דף נחיתה / דף ייעודי של מועדון הלקוחות דרך הפרסום הממומן של מנוע החיפוש של גוגל. בחרו מילות מפתח כמו מועדון לקוחות, מועדוני לקוחות ושם המותג – כך שכשהגולשים מחפשים דברים בהקשר הזה – תעלו בתוצאות הממומנות של החיפוש.

באנר של התנסות במועדון הלקוחות:

בכל הנוגע לפרסום אמצעי המדיה העכשוויים מציעים אינספור אפשרויות אטרקטיביות. ניתן להעלות קמפיינים באמצעות באנרים או מיני סייטים שהמטרה שלהם היא לצרף חברים למועדון הלקוחות. חשוב לחשוב על התנסות יצירתיות כמו משחק אינטראקטיבי (למשל, מסע קניות חווייתי עם כרטיס המועדון החדש), אפשרות לעצב כרטיס מועדון בהתאמה אישית עם תמונה וכיתוב פרסונאלי ועוד. בדרך זו ניתן לקבל חשיפה למועדון וכן לעודד רישום בדרכים יצירתיות.

 

צירוף החברים דרך רשתות חברתיות:

דרך פופולארית ואפקטיבית לגיוס חברים היא פתיחת דף שיווקי בפייסבוק, שנועד לחשוף את המותג ולייצר קשר עם לקוחות פוטנציאליים שפעילים ברשתות חברתיות. דף המותג יכול לעסוק אך ורק במועדון החברים והוא יכול להיות מועדון נפרד מהמועדון הרגיל או כלי שיווקי נוסף למשיכת חברים למועדון – לעדכן את החברים על הטבות לחברי מועדון, להעלות סיבות מדוע כדאי להצטרף למועדון, להפעיל את החברים הקיימים ולפרסם המלצות שלהם על המועדון ואפשר דרך אפליקציה או לינק רישום למועדון אליו מגיעים מהפייסבוק לאתר החברה.

מועדון אינטרנטי:

בשנים האחרונות ישנן חברות מסחריות שהחליטו להפריד בין הפעילות של מועדון החברים הרגיל למועדון החברים הוירטואלי – בעוד אחד בתשלום השני מותנה ברכישה דרך האתר או ברישום דרך האתר וכולי. כמובן שניתן לאחד בין המועדונים אך אם מדובר למשל באתר סחר אלקטרוני לאפשר לחברי המועדון האינטרנטי ליהנות מהטבות שקשורות לרכישה מקוונת משתלמת יותר או ליהנות אחרי סך קניות מוסכם מראש מחברות חינם במועדון הרגיל (במידה ומדובר במועדון בתשלום) וכך לשלב בין המועדונים והפעילויות און ליין ואוף ליין.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link