מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

מהן תכניות נאמנות לקוחות וכיצד תוכלו להשתמש בהן

לקוחות או לא להיות:

זוהי עובדה ידועה כי בעל עסק יצטרך להשקיע יותר כסף וזמן במאמצים להשיג לקוח חדש, מאשר לשמר לקוח שכבר קיים. למרות שעסקים רבים כבר מודעים לעובדה הנ"ל, עסקים אחרים ממשיכים להיות מופתעים ממנה ומתחילים להיעזר בה בכדי לשדרג את מעמד העסק שלהם.

לקוח נאמן מכניס לעסק פי 5 יותר כסף מאשר לקוח אקראי. חשוב להבין כי האתגר של הלקוח הוא למצוא ספק/מוצרים/שירותים עליהם הוא יוכל להסתמך -וכאשר הוא מוצא ספק שכזה, הוא שב וחוזר אליו, ואף ממליץ עליו למעגל החברים והקולגות המורחב. למרות שפוטנציאל הרווח שיכולים להביא לקוחות חוזרים הוא גדול ביותר, עסקים רבים לא משקיעים מספיק בשימור לקוחותיהם ומשלמים על כך בכיסם.
מרכיב קל וחשוב של מודל עסקי הוא "תכנית שימור לקוחות". לא קשה להשיק תכנית איכותית שכזאת, והפוטנציאל הרווחי שלה
גדול ביותר. אם כן, באיזו "תכנית שימור לקוחות" עליכם לבחור?

להלן, תמצית של מספר גישות ואפשרויות:

1. תכנית נאמנות מבוססת נקודות: תכנית המאפשרת לספק המוצרים/שירותים לעקוב אחר רכישות הלקוח ולהעניק לו תגמול ראוי על ביקורים וקניות תדירות. שיטות המעקב אחר הלקוח יכולות להיות פשוטות כגון כרטיס החתמה על רכישת קפה, או שיטות ממוחשבות דרך הקופה או האתר – המגבשות סטטיסטיקה על הלקוחות ומאפשרים לכם להבין את התנהגותם. התכנית מומלצת בעיקר לבתי עסק קטנים שאינם מנוסים בטכניקות שימור לקוחות ובניית מועדון לקוחות אינטנסיבי. התוצאה של תכנית שימור, ואפילו הפשוטה ביותר, היא שלקוח יחזור אל בית עסק בו הוא בעל יתרון מסוים.

2. הענקת הטבות מראש לחברים בתכנית, רכישת כרטיסי כסף, זהב, פלטינה והטבות: על אף שמודל זה הוא האפקטיבי ביותר, הוא משום מה פחות מוערך ממודלים מקבילים. רוב העסקים המתוחכמים והמבוססים יותר - מפעילים תכניות מהסוג הנ"ל. בארה"ב קיימת רשת Costco המעניקה שירות רק למחזיקי הכרטיס שלה, וראו איזה פלא, מגרשי החנייה שלה מלאים במכוניות של לקוחות מרוצים המשלמים גם תשלום שנתי עבור הכרטיס הנכסף.
50-75% ממחזיקי כרטיס מועדון של עסק מסוים, יבחרו לבצע רכישה אצלו ולא בעסק אחר – וזוהי תמציתה של נאמנות הלקוחות, והפסיכולוגיה האנושית ממלאת בה תפקיד חשוב. במחקר עכשווי של המכון האמריקאי לפסיכולוגיה אנושית התגלה כי האדם לא רוצה לחוות תחושת "הפסד" ע"י כך שקנה כרטיס חברות במקום מסוים ואילו הוא רוכש בפועל במקום אחר. רוב חברות התעופה מציאות כרטיס אח"מ (VIP) או הטבות מיוחדות, רק למחזיקי הכרטיסים שלהן. חברות כרטיסי האשראי מציעות מגוון כרטיסים מהודרים, וזהו משחק כפול של הפסיכולוגיה האנושית: מקנים למחזיקי הכרטיסים תחושת חשיבות, המתוגברת ע"י הטבות, שאינן מוצעות לאחרים. אפשרותו של הלקוח להיות "מעל ההמון" ו/או "להשתייך למועדון" עובדת היטב במקרה של תוכניות נאמנות לקוחות.

3. הטבות רב-שכבתיות, הנחות ומערכות נקודות נאמנות: חברות כרטיסי האשראי והרשתות הגדולות מציעות נקודות "מיוחדות" בגין רכישות גדולות במיוחד שביצע לקוח. נקודות אלה ניתנות להמרה להנחות, מוצרים ושירותים של אותה חברה. אסטרטגיה זו עובדת יפה, ניתנת למעקב בצורה פשוטה ושומרת על נאמנות הלקוחות. מחקרים מוכיחים כי גם בתי עסק קטנים יכולים להפיק תועלת מתכניות אלה. אין ספק כי כאשר בית עסק מציע שירותים בהיצע מחירים רחב, נאמנות רב-שכבתית ו"פרסים" יעבדו היטב עבורו.
רוצים לדעת עוד? צרו קשר עמנו עוד היום,
וקבלו את כל המידע בנוגע לתכניות נאמנות ומשמעותן עבור העסק שלכם!

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link