מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

אוטומציה שיווקית

איך יצרנו ללקוח שלנו, גידול של 25% מלקוחות קיימים?

האם קרה לכם פעם, שהתעניינתם במוצר כלשהו באתר סחר, פרשתם באמצע תהליך הקנייה ולאחר מכן קיבלתם תזכורת שלא השלמתם את התהליך, עם לינק לרכישה מיידית וקופון למימוש רק בזמן הקרוב?
זו אוטומציה שיווקית במיטבה.

כיום, זה כבר לא חלום. כבר יש בידינו את הכלים לשלוח מסרים אוטומטיים מותאמים אישית ללקוחות.
אוטומציה שיווקית מאפשרת לנו לבצע את הפעולות השיווקיות והתפעוליות היומיומיות שלנו בצורה הרבה יותר יעילה, מדויקת ורווחית, וזאת באמצעות שימוש בזיהוי תרחישים ותכנות פעולות שיתרחשו בכל תרחיש.

מה זה אומר בפועל? שמתבצע ניתוח אונליין של הביקורים של הלקוח באתר, פתיחות/אי פתיחות של מיילים, הקלקה על לינקים בתוך המייל, ובהתאמה לכך- הלקוח מקבל מסר מותאם אישית.

התהליך מורכב משלושה אבני יסוד:

  1. טריגר (Trigger) – מה היא הפעולה שהתחילה את התהליך? הלקוח הצטרף באופן יזום לרשימת תפוצה, הביע התעניינות באתר, נרשם בדף נחיתה, יצר קשר עצמאית וכו'.
  2. פעולות (Actions) – מה היא הפעולה שנרצה לעשות לאחר הפעלת הטריגר הספציפי אשר הופעל? לשלוח מייל, מסרון, איש מכירות יתקשר ללקוח, וכו'.
  3. תנאים (IF) – מה יקרה אם? מתי ניצור איתו קשר בצורה אחת ומתי בצורה שניה? מה יקרה אם הלקוח מילא דף נחיתה למוצר ספציפי (יקבל דיוור המפרט על המוצר) לעומת  מה יקרה אם ישאיר את פרטיו בעמוד יצירת הקשר באתר (יקבל מסרון שמאשר קבלת ההודעה).


למה זה טוב לעסק שלך?

  • חסכון בזמן, משאבים וכוח אדם– הרבה מהתהליכים האוטומטים שנתזמן מראש הינם תהליכים שאם יתבצעו באופן פרטני יצרכו התעסקות, כוח אדם וזמן. באמצעות האוטומציה נוכל לשמור על זרימת תהליכים מהירה ויעילה, בצורה אוטומטית ומאחורי הקלעים.
  • שימור לקוחות ושיפור השירות – עם הגדרה נכונה של אוטומציה, ניתן יהיה "לתפוס" את הלקוח רגע לפני נטישה ולהציע לו הצעות מפתות, או להעביר את הפרטים שלו למחלקת שימור לקוחות.


מתי כדאי להשתמש באוטומציה שיווקית?

  • הלקוח לא היה פעיל תקופה מסויימת? לא הגיב לדיוור הקבוע? למה לא לשלוח לו דיוור אוטומטי שמזכיר לו מה הם השירותים הרלוונטיים עבורו. ואף יותר מזה - הלקוח התעניין במוצר אך לא קנה? הלקוח השתהה על עמוד מוצר מסויים? הלקוח השווה בין מוצרים דומים? ניתן לזהות  תהליכים אלו אצל הלקוח ולדעת להגיב אליהם בהתאם, למשל: לשלוח לו הטבה מיוחדת באם ירכוש את המוצר שהתעניין בו, מייל תזכורת שהמוצר שבחר עדין לא נרכש, מייל המציע לו מוצרים דומים, ועוד מגוון אפשרויות אשר יוכלו להיות מופצות ללקוח בצורה אוטומטית וכל זאת לפי התרחיש הספציפי אותו הפעיל הלקוח.
  • גבייה – מדוע להתקשר כל חודש בצורה פרטנית לכל לקוח אשר יש לגבות ממנות תשלום? ייעול הגבייה החודשית יכול להתבצע כך שבצורה אוטומטית ישלח ללקוחות חייבים מייל עם דרכי תשלום. הלקוח עדין לא שילם? נוכל לשלוח לו התראות נוספות בצורת מייל או מסרון בהתאם להגדרות משך הזמן שנקבע מראש. הלקוח עדין לא הגיב? המערכת אוטומטית תעביר את פרטי הלקוח לנציג לשם יצירת קשר טלפוני עם הלקוח.
  • Up salescross sales – לקוח חדש ביצע רכישה ראשונה. מזל טוב! אך איך נגרום לו לשוב ולרכוש? נוכל להגדיר שלאחר פרק זמן מסויים ישלחו ללקוח הצעות נוספות של מוצרים נלווים, משלימים, מאותה קטגוריה, וכו'. על ידי אפיון חכם ונכון אפשר יהיה להציע ללקוחות שרכשו פעם אחת הצעות מותאמות אליהם אישית ובכך להגדיל את המכירות
  • טיפוח הלקוח הקיים והפוטנציאלי – יתכן והלקוח (קיים או חדש) לא הגיע אלינו לשם רכישה אלא לשם קבלת מידע אשר אנחנו מספקים, לקבל מידע עלינו או רק להתנסות בשירות אותו אנחנו מציעים. הלקוח עדין לא "בשל" לקניה. במקרה זה ללקוח יש מסלול שאותו עליו עדין לעבור על מנת עד שיבצע מכירה. אוטומציה יכולה לסייע בזיהוי השלב בו הלקוח נמצא לשלוח מסר מתאים בהתאם לשלב ובאופן שיקדם אותו לשלב הבא (התקדמות במשפך).
  • שיפור חווית המשתמש ויחסי ההמרה. ברגע שהלקוח קיבל ממך מסר מותאם אישית לו (בצורה ובזמן שנקבעה מראש כמובן), עולים הסיכויים שהוא יבצע רכישה. ולאחר שהלקוח סיים לקבל שירות, מדוע שלא נקבל ממנו משוב המתייחס ספציפית לקניה אותה ביצע או לשירות אותו קיבל?
  • וביחס ישיר - שיפור שירות הלקוחת – בהתאם לפידבק של הלקוח תוכל המערכת לשלוח מענה אוטומטי מותאם ואף יותר מכך – להפעיל גורמי התראה אוטומטים למנהלי השירות במערכת במקרה הצורך (לדוגמא, דירוג נמוך של קריטריון השירות או פידבק חיובי עד מאוד לנציג מכירות לשם שיבוחו)

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link