לתאום פגישה

ניהול מועדון הלקוחות באמצעות פייסבוק

תאריך העלאת המאמר: 23.02.2014

ניהול מועדון הלקוחות באמצעות פייסבוק:

אחת הדרכים הכי טובות להגיע היום ללב של מועדון הלקוחות שלך היא להתחבר אליהם דרך הפייסבוק. הרשת החברתית תופסת תאוצה וכדי להיות כל הזמן בתודעה של הלקוח, חשוב להיפגש אתו גם שם ולא רק עם הלקוחות הקיימים שלכם - הפייסבוק מציע כלים חכמים לפגישה גם עם לקוחות חדשים!
רוב הכלים, אגב, לא עולים לכם בכלל כסף – הם חינמיים לגמרי וכל מה שעליכם לעשות זה לדעת איך להשתמש בפייסבוק כדי שיעבוד בשבילכם.

 

מה עושים?

 

קודם כל, פותחים פרופיל של העסק שלך בפייסבוק או פותחים קבוצה בפייסבוק. פתיחת קבוצה של העסק, בניגוד לפרופיל, הינם בעלי אוריינטציה עסקית יותר ומעמידים לרשותכם יותר כלים למיתוג העסק – פרטי העסק וכולי וגם ככה תדעו שמי שמצטרף לקבוצה של העסק הוא "אוהד" של העסק ולא חבר אישי שלכם. הקבוצה תהיה כמובן על שם העסק בלבד.

 

מה עושים בקבוצה שפתחתם בפייסבוק? 

 

המטרה היא למתג קודם כל את העסק, לעדכן את פרטי העסק, פרטים, תמונות אווירה ושל מוצרי העסק ורק אחר כך, להתחיל להזמין את חברי מועדון הלקוחות להשתתף בקבוצה או להיכנס לפרופיל, להתרשם ולהצטרף. תוכלו לאתר את הלקוחות שפעילים בפייסבוק במנוע החיפוש של פייסבוק ולשלוח להם הזמנה להצטרף.
ההצטרפות היא מהירה – ברגע ששלחתם הזמנה, כל לקוח שירצה להצטרף יוכל לעשות זאת בקליק מהיר ובלחיצה על בקשת ההצטרפות.

 

קונספט לקבוצה בפייסבוק:

 

את הקהילה אפשר להרחיב כל הזמן, אבל עליכם להחליט מה תעשו בקבוצה. נתחיל מזה שעצם פתיחת קבוצה של העסק מרשימה את הלקוחות. זה עוד כרטיס ביקור ברשת של העסק ונועד להתרשמותם של מועדון הלקוחות ולקוחות פוטנציאליים מהמקום, אבל כדי שהנוכחות שלכם בפייסבוק תהיה אפילו עוד יותר אפקטיבית – מומלץ בחום להפעיל את הקהילה!
 תוכלו לכתוב דיווחים קצרים שמספרים על ההווי של העסק, מאחורי הקלעים של העסק, כיתוב על הצוות של העסק, למשל.  

 

לשמור על קשר עם לקוחות:

 

הפייסבוק מאפשר לכם עדכון מהיר וישיר של הלקוחות על אירועים שעתידים להתקיים בעסק, מבצעים חמים, הטבות ייחודיות. היופי בפייסבוק הוא שהמסרים מופיעים ישירות ב-WALL (הקיר) של הדף של כל לקוח ברגע שעדכנתם את המסר ואם הלקוח התקין זאת בהגדרות שלו, הם אפילו מגיעים ישירות לתיבת המייל שלו. בצורה זו, קל יותר להפיץ מסרים מהירים כמו "הערב יש לנו ספיישל חדש" או "תתכוננו, שבוע הבא – מסיבה ברזילאית " ועוד.

 

תגובות ישירות של הלקוחות:

 

ברגע שאתם בפייסבוק קל יותר לקבל פידבקים ישירים ומהירים ממועדון הלקוחות ומלקוחות פטנציאליים, שיכולים להגיב על המבצע, לשאול שאלות, להציע הצעות ועוד. התקשורת עם הלקוחות נעשית אישית יותר ואם הלקוחות אפילו העלו תמונות שלהם לפרופיל שלהם בפייסבוק, תוכלו להכיר אותם בפנים שזה תמיד נחמד, במיוחד אם מדובר בלקוחות קבועים.
ההכרות עם הלקוח חשובה גם לקבלת מידע אישי על כל לקוח, מה הוא אוהב, מהם תחומי העניין שלו, גיל, מקום מגורים, עיסוק. מידע שחשוב לתקשורת האישית עם כל לקוח.

 

הפעלות שיווקיות בפייסבוק:

 

ברגע שיש קהילה גדולה של לקוחות שחברים בקהילה של העסק אפשר לצ'פר אותם בהטבות ייחודיות רק להם. לדוגמא, להגריל אחת לחודש לקוח ולהעניק לו ארוחה זוגית מתנה או להשיק תחרות כמו להמציא בלוגן חדש לעסק ולפנק את הזוכה שהסלוגן שלו נבחר בארוחה זוגית מתנה.

 

הגדלת מעגל הלקוחות:

 

לפייסבוק יש גם יתרון משמעותי בהגדלת מועדון הלקוחות שלכם. ברגע שפתחתם דף בפייסבוק, פרופיל של העסק או קהילה של העסק, תוכלו להגיע לתודעה של לקוחות פוטנציאליים.

 

איך עושים את זה:

 

ראשית כל, העסק תופיע בתוצאות החיפוש של הפייסבוק, אם מישהו יחפש את שם העסק בפייסבוק הוא יגלה את הדף שפתחתם. כמו כן, ברגע שלקוחות יצטרפו לקהילה שלכם בפייסבוק, הפרופיל והעדכונים שלכם יופיעו גם בכרטיס שלהם בפייסבוק וכך החברים שלהם, שעוד לא חברים בקהילה של העסק, יוכלו לדעת על קיומה של הקהילה של העסק.
בפייסבוק יש אפשרות גם להריץ קמפיין של העסק שמפנה לדף השיווקי או לקבוצה שפתחתם. בקמפיין זה אתם משלמים רק על אוהדים שמצטרפים לקהילה שלכם ועל קליקים – קמפיין זה יכול להיות אמצעי מאוד אפקטיבי להעלאת המודעות והחשיפה של העסק בפייסבוק.

כמובן שאם אתם מסתבכים, נשמח לתפעל את דף הפייסבוק שלכם עבורכם, צרו קשר וביחד נפעל לקידום העסק שלכם.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link