לתאום פגישה

להשקיע בשביל לייק

תאריך העלאת המאמר: 05.10.2014

להשקיע בשביל לייק - כל מה שצריך לדעת על פרסום ממומן בפייסבוק:

רוב הגולשים באינטרנט מבלים חלק נכבד מזמנם ברשת החברתית הפופולרית יותר מבכל אתר אחר
(כן כן, אפילו יותר מאשר באתר שלך). לכן למותגים רבים חשוב להיות נוכחים, לא רק בתיבת הדוא"ל של הלקוחות שלהם אלא גם בניוזפיד שלהם, בין תמונות מהמסיבה האחרונה להלצה ויראלית כזו או אחרת.

הבעיה היא שלרוב משתמשי הפייסבוק יש בין מאות לאלפי חברים ובנוסף הם חברים בעשרות קבוצות ועוקבים אחרי עוד כמה עשרות עמודים. הרי לא ייתכן שהם רואים את הפוסטים של כולם נכון? התשובה לשאלה מה יופיע בניוזפיד של כל אחד נקבעת על ידי אלגוריתמים מורכבים אותם מנסים לפצח רבים וטובים כל הזמן. במקביל לנסיונות אלה, מאפשרים לנו בפייסבוק להגיע ללקוחות פוטנציאליים על ידי יצירת פוסטים ממומנים.
 

אילו סוגי פוסטים ממומנים קיימים?

פייסבוק מאפשר לנו לפרסם בתשלום בשתי דרכים:
1. האחת היא מודעות advert אשר מופיעות לצד הניוזפיד ומאפשרות לקדם עמודים, פוסטים ספציפיים, קישורים חיצוניים ועוד. מגוון האפשרויות מתעדכן ומשתנה מעת לעת. כך למשל, לאחרונה נוספה האפשרות לקדם הצעות מכירתיות שמתבצעות בתוך פלטפורמת הפייסבוק עצמה. היתרון של מודעות מסוג זה הוא שהן זוכות ל"מקום של כבוד". לרוב לא יופיעו יותר מ-2-3 מודעות בו זמנית לצד הפיד והן גם יישארו שם באופן קבוע בזמן שהגולש גולל את הפיד שלו עד לפעם הבאה שייטען העמוד.
2. אפשרות נוספת היא לקדם פוסטים בתשלום בתוך הניוזפיד עצמו. כל פוסט שנפרסם בעמוד שלנו מוגבל לאחוז חשיפה מסוים בלבד מתוך כלל העוקבים בעמוד.
מטרתה של הגבלה זו מראש היא לגרום לנו לקדם את הפוסטים בתשלום. אחרי הכל, גם פייסבוק צריכים להרוויח, לא?
זו גם הסיבה שאחוז החשיפה המובנה הולך ויורד וכיום קשה להגיע לאחוזי חשיפה רבים ללא תשלום. היתרון של פוסטים מסוג זה הוא שהם מופיעים במקום אליו מופנית מרבית תשומת הלב של הגולש. בנוסף, כאשר גולשים בפייסבוק באפליקציית סלולר, נחפשים רק לפוסטים ממומנים ולא למודעות advert. קחו בחשבון שכיום גולשים בפייסבוק בנייד יותר מאשר באמצעות מחשב.
 

למה חשוב לשים כשמפרסמים בפייסבוק?

• מהו התקציב שאנחנו רוצים להשקיע? בניגוד למדיה מסורתית יותר כמו שטחי פרסום בעיתונים, זמן שידור או אפילו באנרים, בפרסום מודעות ממונות התקציב יכול להיות גמיש יותר. ניתן להשקיע אפילו עשרות שקלים בודדים. מומלץ להעלות את התקציב בהדרגה עד שתמצאו את האיזון הנכון עבורכם בין עלות לתועלת.
• מה אנחנו רוצים להשיג? בדומה לפרסום במודעות גוגל, התשלום על פרסום בפייסבוק מבוסס על ביצועים: חשיפות או הקלקות. התשלום במסגרת התקציב שקבעתם נקבע לפי מחיר להקלקה או לכל 1000 חשיפות. אם המטרה שלכם היא שהמסר עצמו יגיע לכמה שיותר גולשים, עדיף יהיה לבחור בתשלום לפי חשיפות. לעומת זאת, אם מטרת הפרסום היא להניע לפעולה מסוימת (מעבר מפייסבוק לאתר שלכם, חברים חדשים בעמוד או הורדת קופון למשל), עדיף יהיה לבחור בתשלום לפי הקלקות.
• להגיע לקהל הרלוונטי. זה לא מספיק רק להגיע לכמה שיותר הקלקות או חשיפות של קהל הגולשים.
ברצוננו שזה יהיה הקהל הרלוונטי לנו ביותר. הנתונים בפרופילים האישיים של משתמשי פייסבוק מאפשרים לנו לפלח את קהל היעד לפי מין, טווח גילאים, מקום מגורים ותחומי עניין.
ניתן לבחור בפרמטרים נוספים כמו עמודים אחרים שהגולש כבר עוקב אחריהם או להתמקד במי שעוקב או לא עוקב אחרי העמוד שלכם. אל תשכחו שלא כל מי שעשה LIKE לעמוד שלכם נחשף לכל הפוסטים שתפרסמו.

זקוקים לייעוץ ממוקד יותר או לניהול מקצועי של עמוד הפייסבוק שלכם? צרו קשר עוד היום עם חברת 2link ונשמח לעזור לך!

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link