לתאום פגישה

10 עובדות על מערכות CRM שאנשים אינם מודעים אליהם

תאריך העלאת המאמר: 23.02.2014

10 עובדות על מערכות CRM שאנשים אינם מודעים אליהם:

רכישת מערכת CRM היא מהלך קריטי למערך שיווק או שירות. אפשר לומר שמערכת כזו היא מהפכה אבל למטבע שני צדדים: המערכת הנכונה יכולה להביא לצמיחה ושיפור בשיעור של20% ויותר בתוצאות. בחירה שגויה של מערכת או הטמעה לקוייה יכולה להביא לאובדן כוח אדם חשוב, להוצאות גדולות ולהפסד מכירות.
מאמר זה הוא ראשון בסדרה שבמהלכה תקבלו מידע ידע וכלים שיאפשרו לכם לקבל בתחום ה-CRM החלטות נכונות.

פרק ראשון: עובדות חשובות, שנסתרות ממקבלי החלטות רבים

  • רוב החברות שמפתחות מערכות CRM פיתחו בתחילת דרכן תוכנות אחרות לגמרי כמו הנהלת חשבונות או ייצור תפעול.
  • ההגדרה של CRM היא "ניהול מערכת יחסים עם לקוחות"
  • רוב מערכות ה-CRM פותחו כדי להגדיל את "נתח הלקוח" של חברות תוכנה ולא כדי להביא פיתרון אמיתי וכולל לניהול מערכת יחסים עם לקוחות עובדה רוב מערכות ה-CRM חייבות להתממשק למערכות אחרות כדי לתת פתרון מלא.
  • בניגוד לכספים או ייצור הדבר היחיד שמאפיין מערכת יחסים הוא שהיא דינאמית מפתיעה ומשתנה כל הזמן.
  • ב- CRM בדרך כלל רק מחסן הנתונים שלCRM הוא דינאמי (אפשר להגדיר לשנות ולהציג שדות)
  • רוב תוכנות ה-CRM לא מתמודדות עם העובדה שתהליך מכירות הוא לא צפוי ומשתנה כל הזמן הן פועלות כמו מחסן נתונים בלבד ולא מנהלות תהליכים
  • יש שלש שאלות פשוטות שבאמצעותן ניתן לאבחן אם ה-CRM מנהל תהליך או שהוא עוד מחסן ממוחשב (אפרט בפרק הבא)
  • רוב מערכות ה- CRM עולות בפועל בין פי ארבע לפי שש מהעלות שסוכמה בעת סגירת העסקה עם ספק ה-CRM (מחקרים בעולם מראים שהעלות האמיתית של CRM יכולה להגיע אפילו ל- 18,000$ ! לעמדה)
  • רוב ההשקעה הכספית מתבצעת רק אחרי שהלקוח קנה ושילם ורק השלב הראשון של ההטמעה (בסלנג אנו קוראים לזה שיטת המטריה.
  • רוב ההוצאה נובעת מכך שעל הארגון לגשר על הפער האדיר בין האפיון התיאורטי (גם שם משלמים המון בשעות ניהול) לצרכים האמיתיים.
  • המפתח להצלחה של הטמעת מערכת ה- CRM ולמעשה להחזר ההשקעה בתוכנה, הוא קליטתה אצל משתמש הקצה (בעיקר מערך המכירות).
  • רוב משתמשי הקצה, מתנגדים לשימוש ב-CRM.
    הם מתייחסים ל – CRM, בדיוק כמו שהנוגדנים בגוף האדם, מתייחסים לאיבר מושתל: כאל גוף זר שצריך לדחות אותו החוצה כדי לשרוד.
  • רוב מערכות ה-CRM לא זוכות לרמת שימוש גבוה: פחות מ- 50% מהמשתמשים הפוטנציאליים בארגון, משתמשים בפועל.
    כלומר, יותר מחצי מהמעובדים שצריכים לעבוד עם ה-CRM "מפתחים נוגדנים לתוכנה" ולא משתמשים בה.
  • רמת שימוש גבוהה: שמעל ל-80% חוסכת השקעות באכיפת שימוש, פיתוחים נוספים או הדרכה.
  • על ידי הכנה נכונה של הארגון, תוך מיקוד מיוחד במשתמשי הקצה, ניתן להשיג הטמעה מוצלחת ורמת שימוש גבוהה ב- CRM, תוך זמן קצר מתחילת הטמעה עד חודשיים.
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link