לתאום פגישה

ניהול מועדון לקוחות

מועדון לקוחות למוצרי מדף

תאריך העלאת המאמר: 23.02.2014

ניהול מועדוני לקוחות – מועדון לקוחות למוצרי מדף מול מועדוני לקוחות לנותני שירותים

רבים שואלים את עצמם מה ההבדל בין מועדון לקוחות של בית מלון או פארק אתגרי לבין מועדון לקוחות של רשת אופנה או מותג קוסמטיקה ? התשובה היא שיש הבדל גדול.
אומנם כל חברה, שירות או מותג באשר הם זקוקים למועדון לקוחות אקטיבי ואפקטיבי, כדי להגדיל את מעגל הלקוחות ולשמר את הלקוחות הקיימים, אך בין ניהול מועדוני לקוחות עבור מוצרי שירות לבין ניהול מועדוני לקוחות עבור מוצרי מדף קיימים מגוון הבדלים הדורשים התייחסות והתנהלות שונה מול הלקוח.

שביעות הרצון מעל הכל - מועדוני לקוחות לנותני שירותים

מסעדות, אתרי נופש ואפילו רשת שירותי אסתטיקה, לכל אלה יש לקוחות מצטרפים ולקוחות חוזרים, אבל בהשוואה לשימוש במוצרי מדף, הרי שתדירות השימוש והחזרה לשימוש בשירותים היא אחרת וגם החוויה סביב השימוש שונה לחלוטין.
לקוחות של מוצרי שירות לאו דווקא מחפשים מוצר ספציפי אלא מתמקדים באופי וטיב השירות, העלות של השירות, התחושה שהם מקבלים כשהם משתמשים באותו שירות או מגיעים לאותו מקום. מעל הכל ניתן לומר שמועדון של מוצרי שירות נועד לתת ללקוח חוויה של שירות עדיף, שירות VIP, שירות שיעשה אותו שבע רצון ויגרום לו לחזור שוב ושוב לקבל אותו שירות או לצאת מתוך ההתנסות עם הרגשה שהוא קיבל שירות מצוין.
לפניכם מספר פעילויות שכדאי ליישם בניהול מועדוני לקוחות של מוצרי שירות:

עדכון הלקוח על שיפור השירות ושירותים חדשים

חשוב לגרום ללקוח להבין שיש לו בשביל מה לחזור ולהשתמש באותו שירות ולהציע לו שירות משופר ומשודרג וכן, לנסות להרחיב עבורו את סל השירותים כך שאם הוא עבר הסרת שיער בלייזר הוא יתעניין בשל זיקתו העזה לאסתטיקה בטיפול נוסף של בוטוקוס למשל ובדרך הזו לא תאבדו את הלקוח אלא פשוט תרחיבו את העניין שלו בשירותים נוספים מטעם אותה חברה. דיוורים כגון "יש לנו ספא חדש" או "יצאנו בתפריט לילי לבליינים" הם עדכונים המבשרים על חידושים ושיפורים שימשכו את הלקוחות לבדוק שוב את השירות.

שירות ביחס אישי

יחס מועדף הוא המפתח להצלחת מועדון לקוחות של מוצרי שירות. ניתן להקצות לכל לקוח כרטיס חבר או כרטיס VIP כדי לזהות אותו במקום כלקוח מועדף ולהציע לו כלקוח מועדף יחס מועדף ושירות ספיישל, כמו למשל, קיצור התור בדרך לקופה, שירות עד הבית, הטבה של חבר מביא חבר וכולי.

הטבה לשירות ניסיון / חינם

אחד האתגרים של מועדוני לקוחות למוצרי שירות הוא לגרום ללקוח להתנסות ולהשתמש בשירות ולכן, חשוב לתת לו הזדמנות להתנסות בשירות כדי "לצרוך" את השירות לאורך זמן ובאופן קבוע. להעניק לו טיפול חינם, ארוחה במבצע, ייעוץ חינם אצל מומחה מטעם החברה וכולי.

לקנות וליהנות – מועדוני לקוחות למוצרי מדף

לקנות שוב ושוב באותו מקום או לצרוך את אותו מוצר בדיוק מתוך חיבור רגשי או הכרה באיכות/ פופולאריות ועדיפות המוצר, אלה המטרות שעומדות במרכז ניהול מועדוני לקוחות למוצרי מדף. חשוב לציין שמועדוני לקוחות של מוצרי צריכה מבוססים על מודל מסחרי, ניתוח סל הקניות של הלקוחות והעצמת חווית הקנייה או השימוש במוצר. לפניכם מספר פעילויות שכדאי ליישם בניהול מועדוני לקוחות למוצרי צריכה:

הטבות פרסונאליות

לאחר ניתוח סל הקניות האינדיווידואלי של הלקוח ניתן להצביע על מספר מגמות חוזרות, מוצרים שהוא רוכש באופן קבוע או מוצרים בהם לא השתמש מעולם. לפי הנטיות העקביות שלו בצריכה, ניתן להציע לו הטבות ייחודיות על מוצרים להם הם נשאר נאמן ומחירי הכרות על מוצרים שטרם ניסה, כדי להניע אותו לפעולה. קופון ייחודי למימוש בלעדי או דוגמיות שנשלחות אליו בדואר, אלה נכנסים תחת ההטבות הפרסונאליות שכדאי לתת במועדוני לקוחות של מוצרי צריכה.

אירועי לקוחות

השימוש במוצר עומד במרכז מועדון לקוחות זה ולכן, חשוב להביא את הלקוח למעמד הקנייה ולפנק אותו בהתאם, כמו למשל, לתת לו הזמנות לאיפור ניסיון חינם באמצעות שימוש במוצרי איפור או אפשרות לטעום גבינה חדשה בסדנת בישול מיוחדת ללקוחות החברה.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link