לתאום פגישה

שימור לקוחות וניהול מועדון לקוחות

שימור לקוחות בעידן המודרני

תאריך העלאת המאמר: 04.11.2017

שימור לקוחות – איך, כמה ולמה:

בעלי עסק קטנים וגדולים יודעים שמלבד השגת לקוחות חדשים, עליהם גם לשמר את אלו הישנים והנאמנים.
הדרך הטובה ביותר לשמור על קשר רציף עם הלקוחות, היא ליצור מועדון לקוחות יעיל ופעיל.
אל מועדון הלקוחות יוכלו להצטרף הלקוחות, ולהיחשף לתכנים שיווקיים ואינפורמטיביים.
כיצד תוכלו לשמר את יחסיכם עם הלקוחות הותיקים? להלן מספר דרכים:
 

הכירו את הנפשות הפועלות:

לא משנה איזה עסק אתם מנהלים, חשוב שתדעו שהלקוחות הם אלו שירימו את העסק שלכם – או יפילו אותו. לכן חשוב שתדעו ותכירו לעומק מי הם הנפשות הפועלות, ומכיוון שידע הוא כוח, כמה שיותר מידע שתוכלו לאסוף על הלקוחות שלכם, כך יוטב מצב העסק שלכם.
אם תכירו את הלקוחות שלכם – תדעו איך לשרת אותם יותר טוב, והרי לשם כך התכנסנו. המידע שיש ברותכם הוא מגוון ומגיע ממקורות שונים, כגון: תוכנת הקופות, תוכנת שרות הלקוחות, אתר האינטרנט, מערכת משלוח המיילים והמסרונים.
באמצעות הצלבה של המידע, ניתן להגיע לתובנות משמעותיות מאוד, למשלמי הלקוחות הטובים של העסק,
מי הלקוחות שלא ביקרו מזה זמן רב וכדאי לבצע מהלך השבה שלהם או מי הלקוחות שעומדים לנטוש בקרוב, אם לא נפעל.
 

מקדו וחדדו את המסר אותו אתם מעוניינים להעביר:

כדי לשמור על הלקוחות לאורך זמן חשוב למקד את המסר אותו אתם מעוניינים להעביר, ולא "להתפזר" לאלפי כיוונים. למשל אם הוצאתם ניוזלטר שכל מטרתו היא להציג את התפריט החדש שלכם – אל תתחילו לדבר לפתע על האירועים המשפחתיים שפקדתם לאחרונה. אין בזה טעם. היו ממוקדים, חדים וכתבו בצורה ברורה ונקייה. כך תיראו מקצועיים יותר ותרוויחו את הכבוד שמגיע לכם מלקוחותיכם. שמרו על קשר רציף וקבוע על מנת ליצור תחושת נאמנות ושייכות, נסו לשמור על קשר רציף וקבוע עם הלקוחות שלכם. כיצד תעשו זאת? שלחו להם ניוזלטר לפחות פעם בחודש הכולל עדכונים, מבצעים, כמה מילים אישיות וחמות וכו'. בנוסף, דוורו לסגמנטים שונים ניוזלטרים מפולחים, בהתאם למאפיינים שלהם ולמאפייני הקנייה שלהם. תוכלו גם להשלים את השיווק האלקטרוני באמצעות שליחת מסרונים. גם מסרון תזכורת קצר לגבי אירוע שאתם עורכים בעסק שלכם – יכול להביא יותר לקוחות ולהגדיל את הרווחים שלכם. היעזרו בחברות לשימור והקמת מועדון לקוחות כמו 2link. נעשה זאת דרך כל המדיות הדיגיטליות החדשניות ביותר, ונדאג שמי שקנה אצלכם פעם אחת – יחזור ויראה לכם נאמנות פעם שנייה ושלישית. תנו לנו להזכיר ללקוחות שלכם מדוע התאהבו בכם מלכתחילה. וודאו כי הלקוחות שלכם שבעי רצון כיום ידוע כי הסיבה העיקרית לנטישת לקוחות היא העובדה כי לא מקשיבים לתלונות שלהם ומפיקים את הלקחים.
 

כיצד תוכלו לוודא כי הלקוחות שלכם שבעי רצון?

● ערכו סקר מפעם לפעם ובקשו את עזרתם לייעל את הליך העבודה שלכם ואת בית העסק אותו אתם מנהלים.
לאחר מכן הסיקו את המסקנות הנדרשות ובצעו שדרוגים ושינויים מתאימים בבית העסק שלכם.
● העניקו מדי פעם הטבות והנחות ללקוחות שהוכיחו את נאמנותם לאורך זמן והראו להם כי יש תמורה להתנהגות שלהם.
● סקרו את הנתונים הקיימים שלכם והשוו אותם לנתונים ישנים יותר. נסו לברר אילו מדדים ירדו ומדוע, אילו מדדים עלו,
ומה תוכלו לעשות כדי להמשיך ולשפר את השירות שלכם, ואת העסק.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link