מגזין לשיווק דיגיטלי
ניהול מועדון לקוחות

מגזין לשיווק דיגיטלי


מעוניינים במידע נוסף?

מגזין לשיווק דיגיטלי

מועדון לקוחות- לא ללקוחות בלבד

כיצד לחלק נכון את המועדונים ולענות על הצרכים של כל חברי המועדונים:

המונח מועדון לקוחות, הוא המונח השגור, ביחס לתשתיות שבעבר היו מורכבות מכרטיס פלסטיק והנחה מול לקוחות שמילאו טופס הרשמה. מאז, חלה התפתחות רבה בתחום מועדוני הלקוחות: כרטיס פלסטיק הוא לא אמצעי הזיהוי היחיד, ההנחה אינה ההטבה העיקרית ובמועדון לא חברים רק לקוחות אז יכול להיות שמועדון לקוחות זה מונח מטעה והמונח המתאים הוא מערכת יחסים.

עם מי היינו רוצים לנהל מערכת יחסים?

רוב העסקים מתמקדים בניהול סוג כזה או אחר של מערכות יחסים עם לקוחות. הרציונאל ברור- זה מקור ההכנסה העיקרי של הארגון, ומערכת יחסים אמיתית, היא הדרך העיקרית לשמוע על מקור הכנסה זה. אבל, מסתבר שאותה תשתית בדיוק, יכולה לשמש את הארגון, כדי לבנות ולנהל מערכות יחסים מול קבוצות נוספות, להן חשיבות גדולה לארגון. לחלקן, תרומה משמעותית ואפילו קריטית לשורת הרווח שלכם: ספקים, עובדים, שותפים, משקיעים תורמים מובילי דעה משפיענים אלה רק חלק מהקבוצות, שניתן וחשוב לבנות מולן, תשתיות של מערכות יחסים מניבות. למערכות יחסים אלה, תשואה משמעותית ותועלות רבות, מבחינה מסחרית תדמיתית ומקצועית.

מועדוני לקוחות, או יותר נכון מערכות יחסים אלטרנטיביות ,פועלים בסינרגיה עם מועדון הלקוחות מזינים וניזונים ממנו. חשוב להבין, שכנראה שהמכנה המשותף היחיד בין קבוצות אלה, הוא שדווקא כלקוחות הם לא בהכרח טובים או משמעותיים לעסק. אבל, הם חשובים להצלחה של הארגון, ומערכת יחסים נכונה מדויקת ורלוונטית תהפוך אותם למנוף מסחרי רב עצמה.

איך מתחילים?

ראשית כל, חשוב למפות את הקבוצות השונות להבין מה חשוב להם, ולפי זה לבנות את התשתית של מערכת היחסים שתשלב בין הצרכים של החברים והצרכים של הארגון. למשל, אם אתם רשת לשיווק מותגי אפנה בין לאומיים לנשים בהריון, ואתם רוצים לתת הטבה לעובדים, סביר להניח שאפילו אם תאפשרו להם הנחה של 50%, לא תפיקו תועלת רבה ממערכת יחסים כזו (אלא אם כולם בהריון ללא הפסקה) , כי במקרה הטוב ההטבה תגיע בעיקר לחברות של העובדים שלכם. מבט רוחב על אופי העובדים, הספקים והמשתתפים החיצוניים, תוכלו להבחין בין קהילות שונות ששותפות בהצלחת העסק.

מועדון לקוחות לעובדים

העובדים זו הקהילה המרכזית שלכם, היא הלב הפועם של העסק זו גם ההוצאה הגדולה שלכם. עובדים מרוצים שמחוברים לחברה או למוצר מהבטן ידביקו בהתלהבות את הלקוחות, יעשו את עבודתם נאמנה ויתרמו לרווחים – מערך משאבי אנוש שלכם שבוודאי עושה עבודה נאמנה בדאגה לרווחת העובדים (נופש, משוב, הדרכות וכו') יכול להשתמש בתשתיות של מועדון לקוחות למשל: ניוזלטר רלוונטי הוא כלי להעברת מידע, הדרכה ובנייה של קהילה מגובשת. בנייה של אזור המוקדש לעובדים או ספקים באתר האינטרנט של החברה (אפילו כלים שימושיים כמו הודעות, משמרות ועדכונים) אפילו הקמה של קהילה ב facebook כל פעילויות משאבי אנוש הקיימות יכולות להשתדרג באמצעים כמו SMS, סקרי משוב אינטרנטיים, תוכן עובדים וכו' אחת הבעיות מהן סובלים עסקים רבים, היא העברה של הטבת העובד לחברים או בני משפחה (לפעמים אף חמור מכך). כלי ניהול מערכת יחסים כמו כרטיס חבר, תוכנית חבר מביא חבר יכולה להפוך תקלת ביטחון עסקי להזדמנות מסחרית

מועדון לקוחות לספקים

בתי עסק רבים, מנהלים מערכות יחסים מורכבות עם הספקים, שאחראים להכנסת סחורה, וגם מרשים לעצמם לבקש עבור עצמם או מקורביהם הטבות והנחות על מוצרי העסק. מערכת היחסים מולם, תתמקד בחיזוק השותפות התקשורת השיווקית, תתמקד בחיבור שלהם להצלחה ולתרומה של העסק להצלחה שלהם ובאמצעים פשוטים, כמו טכנולוגיית חבר מביא חבר מתאימה, להפוך אותם ממבקשי הנחות לשגרירים של העסק.

מועדון מובילי דעה

מועדון מובילי הדעה הוא מועדון חשוב במיוחד, כיוון שעסק צריך לשים לב תמיד כיצד הוא מתקשר החוצה מוצרים חדשים או קונספט שיווקי חדש. מובילי הדעה הם למעשה לקוחות מועדפים, שבכוחם למשוך לחברה לקוחות רבים על ידי המלצה אישית שלהם. זו הסיבה, שכאן חשוב להשקיע מחשבה, כיצד למשוך אותם לעסק ולהעניק להם יחס אישי. למשל, בחברת מדינה מילאנו יש מועדון מיוחד למאפרים ומאפרות עם הטבות ייחודיות. חשוב להעניק להם יחס מעודף – לארגן, מפגשים מקצועיים להזמין לחשיפות בלעדיות של מוצרים חדשים, ואפילו להשתתף בפיתוח של מוצרים חדשים (אם זה רלוונטי). במקרים רבים, מספיק שתיתנו למוביל דיעה במה בתקשורת השיווקית שלכם עם הלקוחות, או להרצות בכנס שאתם מארגנים, כדי שתרוויחו מערכת יחסים מניבה ומשמעותית. במקרה שבחרתם להבטיח למובילי דיעה הנחות ללקוחות שלהם, או הטבה על לקוחות שהם יביאו לעסק, חשוב להגדיר תוכניות אלה בזהירות, כי הן יכולות לעבוד כמו חרב פיפיות.

ניהול מערכות יחסים עם כל השותפים בהצלחת העסק ועם לקוחות העסק מובילים להצלחה!
כיצד לחלק נכון את המועדונים ולענות על הצרכים של כל חבריהם?
2LINK מנהלים את כל סוגי מועדוני הלקוחות! קבעו עכשיו ייעוץ אישי חינם!
 

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link