לתאום פגישה

שימור לקוחות וניהול מועדון לקוחות

5 דרכים להגברת פדיון הבונוסים מתוכניות הנאמנות

תאריך העלאת המאמר: 17.03.2014

3 דרכים להגברת פדיון הבונוסים מתוכניות הנאמנות:

כאשר נתקלים במחקר המתריע על כך שבערך שליש מהבונוסים אינם נפדים ומצד שני שבתכניות "הנוסע מתמיד" לא נפדים כמעט 24 מיליון מיילים, מבינים מדוע מפתחי ומשווקי התכניות מודאגים. שום תכנית הטבות, תהיה המתוחקרת והמתוקתקת ביותר אינה יעילה אם הלקוחות לא פודים את ההטבות המגיעות להם. מחקרים מראים שרק לקוחות שפדו הטבות תוך זמן לא ארוך (עד שנה וחצי) יהיו ממרוצים מהתכנית, וברגע שפדו הטבות הם כבר לקוחות נאמנים ומרוצים.
אנו קוראים לאירוע הפדיון הראשון שלקוח יעשה "רגע הזהב", וככל שיקדים - ייטב.
אחרי הפדיון הראשון, הנוספים כבר טבעיים ללקוח הנמצא כבר במערכת יחסים עם ספק המוצרים או השירותים.
 

כדי להביא לכך שלקוחות יתחילו במסע הפדיונות, עליהם להפנים כי המוצרים המוצעים בתכנית:

1. עדכניים ולא כאלה שרוצים להיפטר מהם
2. המחירים סבירים ביחס למתחרים
3. זמינים.

סביר שגישה כזו תגרום ללקוחות לבחון את מצב ההטבות ולוודא שיקבלו את המגיע להם. אבל, הלקוחות יכולים להחליט כי הטבות שהם עשויים לקבל, לא שווים את המאמץ השולי שעליהם לעשות כדי לזכות בהן; עליכם לעשות את הצעד הקטן לקראתם ולתת להם רמז, תזכורת, קריצה ... לגבי כל הטוב המגיע להם. במסעדות, למשל, מלצרים טובים יעשו רבות כדי שהלקוח יהיה "מאושר", וגם בעל עסק יכול לחשוב על מחוות קטנות שישמרו על לקוחותיו, כגון דוגמית של מוצר חדש או תלוש הנחה.
הדבר יכול לגרום להם שינערו את האבק מהתכנית ויתחילו לצבור נקודות באופן פעיל.
אחרי שהלקוחות כבר פעילים, מביאים עוד הכנסה לעסק ומרוצים מההטבות שהם מקבלים, הסיכוי לראותם שוב הולך וגדל.

 

אם כך, איך נעודד לקוחות להתחיל לנוע לקראת הרגע הגדול בו יקבלו את הטבת הזהב, ו... ימשיכו לקנות אצלנו? להלן מספר גישות:

1. תן להם חלום - וודא כי ברשימת ההטבות יש דברים המופיעים במדור ה"חלומות", יחד עם אפשרות כלשהיא להשגתם דרך אמצעי עידוד שונים או הגרלה או צבירת נקודות משפחתית... למרות שמדובר ככל הנראה בדברים יקרים.
2.תהיה חלק מעולמם של הקונים - למשל, עשה הסכמי שיתוף עם חברות אחרות שיאפשרו לצבור נקודות אצלך, כמו למשל צבירת נקודות אל-על על שימוש בישראכרט, ואז הצוברים יגיעו בזמן ריאלי את החלום. כמו כן, ראוי להציע מגוון הטבות שלא יהיו רק בגרעין העסקים שלך (ממנו בלאו הכי הקונים נהנים) אלה בהמשכים שונים שלו. בגדול, ראוי/רצוי שהקונים ירגישו שהם שייכים עד כדי כך שההטבות שהם מקבלים יהוו חלק בלתי נפרד מ"רשימת הצרכים" שלהם.
3. עשה את המשחק נגיש לכל אחד. כניסה למשחק דורשת דחיפה מסוימת ולכן דאג שיהיו הטבות ברמת היסוד שמהר מאד הלקוח יכול להשיגן. למשל נקודות לרכישת מוצר בהנחה ממוקדת, נקודות לשימוש במשחקי מחשב או שמיעת מוזיקה או צפייה בסרט במחשב. ספר על הדברים הקטנים ללקוחות ואפשר להם גישה נוחה לקבלתם - הביתה או בדוא"ל.

 

 

 

ולסיכום:

לתכנית ההטבות שלך יש ערך ללקוחות ולעסק כאחת - כאשר הלקוחות אכן ממשים את ההטבות. אפשרות בחירה בהטבות ובאפשרויות תשלום עבור שוליים, נוחיות השימוש/קבלה של ההטבות, תקשורת עם המשרד האמן על חלוקת הטבות ואל שרותיו הטובים, גם מהווים מפתחות חשובים להאצת תהליך הרכישה והמימוש של חברי המועדון.

 

 

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link