לתאום פגישה

שימור לקוחות וניהול מועדון לקוחות

כמה היית משלם בשביל לנהל דיאלוג עם הלקוח שלך?

תאריך העלאת המאמר: 27.02.2014

כמה היית משלם בשביל לנהל דיאלוג עם הלקוח שלך - תקשורת אפקטיבית עם מועדון הלקוחות:

עסקים משקיעים הון תועפות בפרסום ובשיווק וכל זאת בשביל לחבר את הלקוח, להשאר איתו בקשר ולגרום לו להפוך מלקוח ל"אוהד״. כזה שלא רק יאהב את המותג ויחזור, אלא יהפוך להיות כזה שמדבר בעדו, מרגיש טוב לקנות אותו וגאה להשתייך לעולם הלקוחות והתוכן של המותג.
אז מבלי לגרוע מהפרסום, שהוא חשוב והכרחי, התקשורת האישית עם הלקוח חשובה לא פחות. כמה פעמים מצאתם את עצמכם מגיעים לחנות במטרה לרכוש משהו, ובגלל אינטראקציה לא נעימה עם המוכר בחנות, הולכים? וכמה פעמים מצאתם את עצמכם פותחים מייל שמגיע ממותג שאתם חברי מועדון בו, ומרגישים שלמרות ששמכם מתנוסס על ראש המייל אתם מקבלים סוג של " דיוור אוטומטי", שלא ממש רואה אותכם ולא ממש מבין מי אתם, מה קניתם, ומה מעניין אותכם? אחרי שני מיילים מאכזבים שיתנו לכם תחושה של "טייס אוטומטי", כבר לא תפתחו את הדיוור.
גם כאשר הדיוור מבוצע בצורה אישית לפעמים מפספס בגדול את המטרה, למשל: לקבל הטבה של 64 ש"ח בשני צ׳קים נפרדים, לשתי קניות נפרדות, יכול לגרום ללקוח לזרוק את הצ'קים לפח. גם כאשר המועדון נתפס כבעל ערך לצרכן, עדיין צריך להזכיר לצרכן מהם הערכים המוספים ולייצר כאלה חדשות לבקרים.

 

אז מה כן נכון שיקרה:

 

 הטכנולוגיה הקיימת היום מאפשרת לעסקים לנהל את התקשורת עם הלקוח כך, שהיא תהיה אישית, סגמנטיאלית,
ותחבר אותו ממקומות של מחיר, רגש, וכדאיות.
המחאה שהחלה שנה שעברה לא פוסחת על אף אחד, ומייצרת לקוחות יותר בודקים ופחות פראיירים.
ניתן היום באמצעות מיילים, והודעות לתקשר עם לקוחות כך, שהם יגיבו, ודי מהר יהפכו לאוהדים. זה דורש טיפה יותר מחשבה, ומעט יותר אורך רוח. זה דורש להבין מה אנחנו רוצים שהלקוח שלנו ידע עלינו, לאיזה עולם תוכן לחבר אותו, וגם אפשר מדי פעם לשאול אותו. ידוע שככל שלקוחות מעורבים יותר הם גם צרכנים טובים יותר.
טכנולוגיות הCRM השונות מאפשרות היום התממשקות לקופות, והבנה וניתוח של הלקוחות לפי התנהגות.
היכולת לשאול אותם שאלות בסקרים (כ- 30 אחוז עונים) ומייצרת גם מצב שניתן כמעט כל מהלך לא חייבים מנהל מועדון לקוחות במשרה מלאה.
אם יש כזה, הוא חייב להתייעץ, ולהיות חלק מצוות השיווק. אפשר להסתיע בחברות שזו המומחיות שלהן.
אצלנו ב-2link יש מומחיות בהבנת המדיה שנקראת מייל. ומייל זו מדיה. 

מייל זו המדיה בה מקבלים היום הודעות מהגננת ומהמורה, זו מדיה בה מתקשרים עם קולגות של עבודה, וזו מדיה שבה ניתן לתקשר עם לקוחות כך, שיהיה להם מעניין. להבדיל ממדיה רגילה בה יש הרבה " הפרעות״, וגם יש תחרות על תשומת ליבו של הלקוח, כשהוא קורא מייל שמעניין אותו אפשר לייצר לו אינטימיות. ואנחנו יודעים כמה זמן הוא קרא את המייל שלנו, מה גרם לו ללחוץ, ומה גרם לו למחוק. ואנחנו לומדים את ההתנהגות המותגית שלו מול כל מותג באמצעות המייל, ומשפרים. עם צוות השיווק של החברה.
זה עובד.
זה לא מאד יקר.
וזה מאפשר תקשורת ישירה, אפקטיבית ואישית עם הלקוחות. כזו שהרבה פעם מנצחת את המתחרים, וגם מנצחת זבנית אנטיפטית. לקוחות שיודעים מה הם באו לקנות יקנו, למרות הזבנית הלא נחמדה. וזבניות שלקוחות קונים מהן, נהיות נחמדות. ככה זה.

bob
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link