לתאום פגישה

ניהול מועדון לקוחות

איך לצרף חברים למועדון הלקוחות שלך?

תאריך העלאת המאמר: 06.03.2018

איך לצרף חברים למועדון הלקוחות שלך:

כמו בכל פעילות שיווקית, גם בהתרחבות של מועדון לקוחות הדרך היזומה היא הדרך הנכונה. לא ניתן לפתוח מועדון לקוחות ולסמוך על כך שיהיו מצטרפים. עליכם לתקשר נכון את המועדון, לשווק אותו בצורה חכמה ויצירתית ולצרף אליו את קהל היעד המועדף, כדי שתוכלו להגשים את הצמיחה העסקית-  לגדול בקצב מהיר אך גם תוך כדי השגת היעדים – הגעה ללקוחות שיהפכו לחברים נאמנים תגדיל את רווחי המועדון וכך גם את רווחי העסק. אקטיביות היא שם המשחק. יש לתכנן תוכנית על אסטרטגית כדי לתרגם נכון ללקוח את התובנות, מה הן התועלות שהוא מקבל כתמורה לכספו, לתגמל אנשי מכירות שמצרפים חברים וכמובן, לשמור על מערכת יחסים קרובה ומפרגנת לחברים ותיקים כדי שהם יהיו מרוצים לאורך זמן, ימשיכו את החברות ויחדשו אותה משנה לשנה ויביאו אחריהם מצטרפים נוספים.
 

לפניכם מספר עצות חשובות בדרך לצירוף חברי מועדון חדשים:

● הכנת הקרקע – תשתית אסטרטגית למועדון לקוחות:

בעידן תחרותי בו מושקים מועדוני לקוחות מושקעים, אי אפשר להמר תוך כדי תנועה. צריך לבנות מועדון לקוחות חכם שיהיה לו קונספט, פעילויות ידועות לטווח הרחוק ותוכנית שיווקית שתתמוך בכל ערוצי התקשורת וההפצה בפעילות המועדון. מומלץ להעדיף פתיחת מועדון לקוחות בתשלום, כיוון שמועדונים בתשלום נתפשים אטרקטיביים יותר על ידי הצרכנים, אך כדי שהלקוח ירגיש שיש תמורה הולמת למחיר, חשוב מאוד לתכנן כיצד להעביר לו נכון וביעילות את התועלות של החברות במועדון. לחשוב על תוכנית הטבות ייחודית בהתאם לקהל היעד, שתשתלם גם לעסק וגם לחברי המועדון, הנחות קבועות לצד הטבות פרסונאליות המבוססות על סל קניות אינדיווידואלי של כל צרכן והטבות משתנות נוספות במועדים ואירועים ייחודים דוגמת יום הולדת, יום נישואים וכדומה.

 

● הכירו את הקהל – פנייה ממוקדת ללקוחות הנכונים:

 

לכל לקוח יש פוטנציאל להיות חבר מועדון נאמן, אך ללקוחות חוזרים או כאלה המבצעים רכישות גדולות ועונים על קריטריונים מקדימים לאפיון קהל היעד שלכם יש פוטנציאל רב יותר וכל מועדון צריך את הלקוחות הנאמנים שיהפכו את המועדון לכדאי ומשתלם במיוחד. אם אינכם מכירים את הלקוחות, זה הזמן לחלק שאלונים, לערוך קבוצות מיקוד או לפנות לאנשי מכירות שנמצאים באינטראקציה שוטפת עם הלקוחות כדי שימליצו על לקוחות "טובים", אנשים ספציפיים שאפשר להתחיל את הפנייה היזומה למועדון מהם ואפילו לתת להם הטבות ששמורות כזכות לראשוני המצטרפים למועדון הלקוחות.

● תגמלו על הפניות וצירופים:

כדי לעודד צירופים שוטפים של לקוחות שמגיעים למעמד הקנייה והפיכתם לחברי מועדון, תוכלו לתגמל לפי תוכנית תמריצים ותגמולים שהוכנה מראש, אנשי מכירות שעמדו ביעדים ואפילו לצ'פר סניף מסויים או צוות מכירות שבאותו חודש או רבעון צירף הכי הרבה אנשים למועדון הלקוחות או שחברי המועדון של אותו סניף ביצעו יותר רכישות או בתדירות גבוהה יותר וכולי.

● תקשרו כמה שיותר את ההטבות של החברים, כדי שכל לקוח שנכנס לחנות לא יוכל להתעלם מהן:

קאפות בחנות, מבצעים רצים על הפלזמות, כרטיסי מועדון ממותגים, ברושורים, קטלוג פרסונאלי, ניוזלטר שנשלח לחברי מועדון או למי שמסר מייל עם הצעה אטרקטיבית והבדלי מחיר באתר החברה ובניוזלטר ובדף הפייסבוק כך שהמחיר הנמוך יותר שמור לחברי המועדון. חשוב שמי שלא חבר ירגיש שהוא חייב להיות במועדון כדי ליהנות יותר. שימו לב שהחברים הרשומים אכן מוסרים מייל אמיתי, תוכלו לאמת אותו וירטואלית על ידי רישום אינטרנטי או סמס או להדגיש את חשיבות המייל במעמד ההחתמה למועדון, שהמבצעים והעדכונים מגיעים רק במייל או בסלולר ומכאן חשוב שהם יתנו מייל תקין או יעדכנו על כל שינוי.

 

 

● המריצו את הלקוחות להצטרף:

 

מועדון לקוחות מצליח הוא גם מועדון נחשק, שלקוחות רוצים להצטרף אליו ומרגישים שבלעדיו הם מפסידים או לא בעניינים. צרו כרטיס ממותג, ערכו תוכנית הטבות אטרקטיבית, מבצעי השקה, ערב לקוחות, בונוסים מיוחדים לחברי מועדון כך שההצטרפות למועדון תיתפס תמיד ובכל מצב ככדאית ומשתלמת שלקוח ישתכנע ששווה לו להיות חבר מועדון גם אם מדובר בעלות עבור הצטרפות.

 

● מבצעי חבר מביא חבר:

 

עכשיו, שיש לכם חברי מועדון מרוצים, אפשר להתחיל להריץ אותם כך שיפיצו את הבשורה ותגמלו אותם בהתאם על כל חבר שהם יביאו. תוכלו לפנות במבצעי חבר מביא חבר רק ללקוחות VIP  או להשיק תוכנית הטבות לכל חבר מועדון שמביא חברים נוספים למעמד ההצטרפות והם אכן מבצעים הצטרפות בפועל. לצ'פר את שני הצדדים בהטבה מיוחדת, כך ששניהם ירגישו שהם הרוויחו מההצטרפות למועדון.

bob
זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link