לתאום פגישה

שימור לקוחות וניהול מועדון לקוחות

כל עסק צריך מועדון לקוחות ולא משנה מהו תחום עיסוקו

תאריך העלאת המאמר: 23.02.2014

מועדון לקוחות גם לעסקים קטנים – כל עסק צריך מועדון:

בעבר בעלי עסקים באמת הכירו את לקוחותיהם מקרוב, ידעו מי כל אחד, היכן הוא גר, ידעו להציע לו את המוצר המבוקש עוד לפני שהוא ביקש, ההכרות היתה אישית וחברית יותר. כיום, בעידן התחרותי, לקוחות עורכים השוואת מחירים עוד לפני שהם קופצים למכולת ונאמנות היא כבר מצרך שאין להשיג בכל מקום, ולכן, חשוב גם לעסקים קטנים לנהל מועדון לקוחות שיניב עבורם רווחים. עסקים קטנים, אפילו יותר מחברות ענק, זקוקים לחוג לקוחות נאמן כדי לשרוד, כיוון שחוג לקוחותיהם מצומצם יותר וכל לקוח שעובר למתחרה או הולך לאיבוד או מתפספס מורגש בכיס. הבשורות הטובות הן שכיום ניהול מועדוני לקוחות מתאים לכל כיס!
כבר לא מדובר בהוצאה גדולה או פרויקט מורכב כיוון שיש שיטות ניהול מועדוני לקוחות ופלטפורמות ידידותיות לשימוש שמתאימות לניהול עצמי של עסקים קטנים ובינוניים וברגע שהפעילות של המועדון מותאמת לאופי של העסק ולגודלו, בעלי העסק יכולים לבד לתפעל ולפתח את מועדון הלקוחות שלהם ודרכו גם להגדיל את קהל לקוחותיהם. כיצד מתחילים בניהול לקוחות ומה צריך עסק קטן למועדון הלקוחות שלו? עצות שימושיות לדרך. שגרת ניהול מועדון חשוב להכיר בחשיבות המועדון ככלי לשיווק העסק וטיפוח היחסים עם לקוחות קיימים ואיתור לקוחות חדשים. כל לקוח שנכנס יכול להפוך ללקוח קבוע, חשוב לשמור אתו על קשר בהמשך כדי להציע לו הצעות שיביאו אותו לעסק שוב ושוב לביצוע קניות חוזרות. יש לבנות תוכנית יעדים ותגמולים שנתית כדי לתת זמן ללקוחות להפנים את קיום המועדון, להבין את חשיבותו וגם לראות תוצאות בשטח.
 

תוכנית נאמנות שעובדת בשבילכם:

מומלץ לקחת את פרטי ההתקשרות מכל לקוח בכדי ליצור קשר ולהעניק לו כבר ברכישה הראשונה הטבה לרכישה שנייה כדי להשיב אותו במהרה, זה יכול להיות קופון או שובר למימוש ברכישה הבאה. הכינו גלויות כדי שהלקוח ימלא את פרטיו או כדי לחסוך לו זמן קחו את פריט והחתימו אותו על טופס הצטרפות. חשוב לנהל תוכנית נאמנות המאפשרת זיהוי קניות הלקוח, מה הוא מעדיף לקנות, באיזו תדירות, מה יחזיר אותו למעמד הקנייה – אם תתגמלו אותו על בסיס קניותיו, למשל, תציעו לו מוצר אהוב בחצי מחיר או אפילו כמתנה חד פעמית בקנייה הבאה, תגיעו לליבו ותחזירו אותו לקנייה חוזרת כיוון שכבר זיהיתם מה הוא מעדיף והצעתם לו את המוצר במחיר מיוחד בשבילו. מדובר ביחס אישי שתרצו לטפח עם כל לקוח והכרות שלא תמיד אפשרית במרוץ היומיומי של החיים. אם תעניקו להם כרטיסי PREPAID שמעניק להם כסף מובטח מראש בקנייה הבאה, יהיה להם תמריץ ממשי לשוב לעסק כי הם לא ירצו להפסיד את הכסף שהם הרוויחו לקנייה הבאה ויבינו שמדובר בתגמול ממשי שמחכה להם בעסק שלכם.
 

דעו את לקוחותיכם:

נסו לבחון מי הלקוחות שלכם, לא רק כל אחד לגופו, אלא לחלק אותם לסיגמנטים:
● לקוחות שבאים כל יום (לקוחות נאמנים)
● לקוחות שקנו בעבר ועזבו, לקוחות חד פעמיים
● אזור מגורים (לקוחות שגרים קרוב) וכדומה כדי שתוכלו להציע לכל סיגמנט (פלח שוק של לקוחות) הצעה ייעודית שתואמת את הצרכים והרצונות שלהם.
 

שמרו על קשר:

אל תאבדו לקוחות לטובת הצעות אטרקטיביות או קניות ספונטאניות של עסקים מתחרים, אם תשמרו על תקשורת רציפה עם לקוחותיכם, תהיו תמיד בתודעה שלהם בכל עת שהם יתכננו או יצאו לקנייה ספונטאנית. אם תעדכנו אותם על הטבות מיוחדת בחודש הקרוב, תשדרגו במבצעים, תעניקו להם הטבות אישיות לפי העדפות קנייה שלהם שמבוססות על רכישות קודמות שלהם – הם ישובו אליכם כי יהיו להם מספיק סיבות טובות להגיע. כיצד תבשרו להם על מבצעים? דיוורים אלקטרוניים יאפשרו לכם לשמור על קשר עם לקוחות דרך המייל במהירות ובקלות וכמו כן, תוכלו לעקוב מי מבין הלקוחות קיבל ופתח את המייל וגם מי מימש את ההטבה בעתיד. אם תנהלו מתחם פייסבוק לעסק שלכם, תוכלו לשגר מסרים מיידים ללקוחות וגם לקבל פידבקים ולהגדיל דרכם את מעגל הלקוחות כשהם ישתפו או יעשו לייק לסטטוסים שהעלתם על העסק גם חבריהם לפייסבוק יוודאו לקיום העסק שלכם וכך תגדילו את מעגל הלקוחות הקיים.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link