לתאום פגישה

ניהול מועדון לקוחות

איך להשאיר את הלקוחות אחרי הקופון

תאריך העלאת המאמר: 23.02.2014

איך להשאיר את הלקוחות אחרי הקופון:

כמעט לכל תחום כבר יש קופון מספיישלים במסעדות, דרך מוצרים לתינוקות ועד שירותי ניקיון.
אין ספק, שקופון הנחה אטרקטיבי באתרי הקופונים מהווה כלי שיווקי חם כיום ומתאים לבית עסק שמעוניין לקבל מנה גדושה של חשיפה, לחסל מלאי, למכור בבת אחת כמות גדולה של מוצרים או שירותים או פשוט רוצה להיות חלק משיחת היום על איזה קופונים ניתנים להשגה.
הבעיה היא שההיצע המסחרר של הקופונים המתעדכנים מדי יום משפיע בפועל על הרגלי הצריכה של הלקוחות ורבים מהם בוחרים היכן לקנות, מה לקנות, באיזו מסעדה לשבת ובאיזה סכום להזמין בהתאם לקופונים שהם רכשו ולא בהכרח בהתאם למידת האיכות או הניסיון הקודם שהיה להם עם השירות או עם המוצר.
איך שלא תסתכלו על זה, על אף היתרונות הרבים שיש לקופונים ושיווקם, הזמינות הגבוהה של הקופונים בכל מקום עלולה לפגוע בקשר היציב שהיה לכם עד כה עם לקוחותיכם: אפילו הנאמנים ביניהם עלולים לבחור בית עסק מתחרה אם הם מצאו דיל זול יותר על מוצר דומה לשלכם.
מעבר לכך, הטראפיק הראשוני לא בהכרח מבטיח מערכת יחסים ארוכת טווח ביניכם לבין הלקוחות החדשים שהתוודאו לעסק שלכם על סמך קופון.
להפך: רוכשים רבים מגיעים בעקבות קופון אטרקטיבי נשארים בגדר רוכשים ארעיים וחד פעמיים בלבד, כאלה שמגיעים לבצע רכישה רק בגלל הקופון וגם אם הם יהיו מרוצים מאיכות המוצר ומטיב השירות הם לא בהכרח יבצעו רכישה חוזרת.

 

 

 

קופון חד פעמי – פוטנציאל למערכת יחסים

 

אז איך בכל זאת תדהרו על גל הקופונים ותשמרו עם הרוכשים על מערכת יחסים הרשמה למועדון במעמד הרכישה: חשוב מאוד לאסוף את פרטי הלקוחות שמימשו קופונים ולנסות לשלב אותם במועדון הלקוחות שלכם על ידי מילוי הפרטים שלהם או הבטחה להטבה, כך שהם לא ילכו לאיבוד אלא תוכלו לחזר אחריהם בהמשך על ידי דיוורים ייעודיים, הצעות אטרקטיביות וקופונים שישתלמו לכם יותר מהקופון האטרקטיבי שפרסמתם באתרי הקופונים.
כבר לאחר ביצוע הרכישה, לאחר שהם הסכימו לקבל מכם חומרי פרסום או בחרו להשתייך למועדון, תוכלו לשלוח להם דיוור אישי תודה על ההשתתפות כדי שהם יזכרו אתכם לטובה.

 

 

התניות מראש:

 

חשוב מאוד להביא את בעלי הקופונים לביקור מתמשך בבית העסק ויש לחשוב איך לעשות זאת בצורה חכמה כבר בעת גיבוש ההצעה לקופון. אם למשל, מדובר בסדרת טיפולים אסתטיים והקופון הוא רק לשלושת הטיפולים הראשונים, רוב הסיכויים שרוכשי הקופונים ימשיכו אצלכם בתשלום מלא את סדרת הטיפולים (במיוחד אם הקופון מותנה בכך) או אם תציעו קופון על מוצר אחד שלו נדרשים מוצרים מתכלים, תוכלו להציע להם בעת הרכישה את המוצרים המתכלים בתשלום מלא.

 

הטבה לרכישה חוזרת:

 

מומלץ להציע לבעלי הקופונים שהגיעו לבצע רכישה, הטבה למימוש חוזר בחנות, הנחה משמעותית, נקודות לצבירה או כרטיסיית החתמות כדי שיהיה להם כדאי לחזור אליכם בלי קשר לקופון אלא על בסיס ההטבה החדשה שהם קיבלו מכם, וכמו כן -נסו לשכנע אותם להשאיר פרטים בכדי שתוכלו ליצור עמם קשר.

 

היחס כן קובע:

 

אם תתייחסו לכל לקוח שמגיע מאתרי הקופונים כלקוח מן המניין, תעניקו לו יחס הוגן ותשומת לב רבה, תגבירו את הסיכויים למפגש חוזר עמו במיוחד כשמדובר בשירותים שאנשים מפתחים אליהם רגישות כמו רכישת משקפי ראייה מאופטומטריסט מומחה, שירותי קוסמטיקה ועוד.

 

אל תפגעו בלקוחות הקיימים:

 

שימו לב שהקופון לא יפגע בפעילות השוטפת של העסק: אם מדובר בטיפולים או ביקורים לצורך קבלת שירות, בקשו מרוכשי הקופון להתקשר כדי לתאם ביקור או הזמנה כדי לא לחוות עומס וצפיפות קצרת טווח שתכביד על ההתנהלות של העסק. בנוסף, אל תתנו קופון שמשתלם פחות לחברי מועדון כדי שגם הם ירצו לקנות קופון על אף שהם לקוחות קיימים וירגישו טוב עם היותם חברי מועדון. חשוב שתעדכנו אותם לפני כולם על הקופון תוכלו לצ'פר כל חבר מועדון שמגיע עם קופון בבונוס נוסף לחיזוק היחסים. תוכלו לרכז את כל המידע על כל לקוח ולקוח במגוון דרכים טכנולוגיות חדשות, אנחנו נשמח להנחות אתכם.

זקוק להצעת מחיר? התקשרו 099550471 או מלאו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.
צוות 2link